اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده جامعه مهندسان مشاور مازندران:

مدیران برای استفاده از مشاوران بومی تمایلی ندارند

خبرگزاری فارس: نماینده جامعه مهندسان مشاور مازندران از مدیرانی که تمایلی برای ارجاع کار به مشاوران بومی ندارند، انتقاد کرد.

مدیران برای استفاده از مشاوران بومی تمایلی ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، غلامرضا میرزایی بعدازظهر امروز در چهارمین همایش توانمندسازی پیمانکاران و مشاوران بومی مازندران اظهار داشت: 73 شرکت مهندس مشاور در مازندران مشغول به فعالیت هستند.
وی با اشاره به اینکه 112 تخصص در این مجموعه گرد هم آمده‌اند، بیان داشت: فعالیت 2هزار مهندس در این شرکت‌ها نشان از ظرفیت بالا در استان دارد.
میرزایی با بیان اینکه ارتقای کیفیت و کاهش هزینه از اهداف دولت برای اقتصادی کردن پروژه‌ها است، تصریح کرد: در سالیان گذشته میلیاردها تومان صرف هزینه‌های عمرانی در استان شده و آیا با صرف این هزینه‌ها به هدف‌ها دست یافتیم.
وی با اشاره به اینکه اتفاقات فنی مهندسی چهار سال گذشته بی‌سابقه بود، یادآور شد: نمی‌توان توانایی مهندسان و جوانان استان را در پروژه‌های عمرانی کشور انکار کرد.
میرزایی اظهار داشت: برای اجرای پروژه با کیفیت مطلوب، مهندس ناظر باید در بخش نظارت، نقش اساسی ایفا کند.
وی با بیان اینکه در بخش نظارت از مهندسان بومی استفاده نمی‌شود، ادامه داد: سال گذشته 15 درصد از میزان استفاده مهندسان ناظر بومی کاسته شده است.
میرزایی تصریح کرد: مشاوران بومی در فرآیند رقابت با مشاوران غیربومی، امتیاز لازم را برای ارزیابی کسب نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه مدیران تمایلی برای ارجاع کار به مشاوران بومی ندارند، افزود: جوانان تحصیلکرده ما در سایر استان‌ها کارهای بزرگی انجام می‌دهند اما همین که در قالب یک شرکت مازندرانی اعلام آمادگی می‌کنند کسی به آنها توجه نمی‌کند.
میرزایی با تاکید بر اینکه باید شرکت‌های مهندس مشاور را باور کنیم، یادآور شد: بخشنامه‌ها فرآیندهای قانونی را بهانه‌ای برای استفاده نکردن از مشاوران بومی، لحاظ نکنیم.
وی اظهار داشت: بیش از 90 درصد مشاوران بومی توانایی کار دارند و دستگاه‌های اجرایی باید با همت از این ظرفیت استفاده کنند.
نماینده جامعه مهندسان مشاور مازندران خاطرنشان کرد: یکی از دستگاه‌های اجرایی استان که 22 پروژه عمرانی در دست داشت بیش از 80 درصد آن را به مشاوران غیر بومی اختصاص داده است.
انتهای پیام/ص20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول