اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در سقز انجام شد؛

برگزاری گفتمان دینی ازدواج آسان در اسلام

خبرگزاری فارس: به همت اداره تبلیغات اسلامی سقز و همکاری حوزه حضرت فاطمه(س) گفتمانی با عنوان ازدواج آسان در اسلام با حضور خواهران طلبه این شهرستان برگزار شد.

برگزاری گفتمان دینی ازدواج آسان در اسلام
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، استاد گفتمان‌های دینی و از روحانیون شهرستان سقز ظهر امروز در این جلسه از گفتمان‌های دینی با گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) با ام‌ابیها دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه اطهر(س) اظهار داشت: بی‌شک شیوه مراسم خواستگاری تا ازدواج این دو انسان، کامل و مکمل همدیگر است و می‌توان از آن به عنوان منشور جامع برای شیوه و نحوه ازدواج در طول تاریخ بشریت برای مومنان بهره گرفت.
حجت‌الاسلام محمد فلسفی با اشاره به نتایج این ازدواج افزود: این ازدواج بسیار مبارک در نشر معارف اسلام و دین موثر است.
وی بیان داشت: این مهم را باید با مطالعه و با نگرش معرفتی و بینش اسلامی و افکار بلند مورد تجزیه و تجلیل قرار داد چرا که ثمره این ازدواج بر روند تاریخ اسلام تاثیر بدیهی دارد.
وی ادامه داد: بانوان و دختران تنها نباید به بحث خواستگاری و شیوه مراسم ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به دید یک جریان خاص اسلامی و تاریخی بنگرند بلکه باید آن را سرمایه و تکیه‌گاهی برای زندگی خود دانسته و آن را در زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی کاربردی نمایند.
این استاد گفتمان‌های دینی سقز تصریح کرد: امروز بشریت بیش از هر زمان دیگری به آموزه‌های ائمه(ع) و بزرگان و صلحای اسلام محتاج است و زندگی بدون معنویت به پوچ‌گرایی منتهی و در نتیجه بی‌هویت و بی‌معنا می‌شود. 
فلسفی همچنین شمه‌ای از شیوه خواستگاری حضرت علی(ع) از دخت نبی مکرم اسلام را بیان و از خواهران طلبه خواست با تحقیق و بررسی بیشتر در خصوص زندگی این دو بزرگوار آن را در زندگی خود استفاده نمایند.
وی یادآور شد: بهره بردن از زندگی ائمه اطهار برای همه ما مسلمانان مایه سعادت و خوشبختی است و به این طریق بسیاری از مشکلات خانواده‌ها نیز برطرف می‌شود.
مسئول تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز نیز در این گفتمان بیان داشت: این اداره در راستای پاسخگویی به شبهات دینی اقشار مختلف مردم، مقابله با جنگ نرم و آگاه‌سازی جوانان طرح گفتمان‌های دینی را در پیش گرفته و آن را در سطح مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها برگزار می‌کند.
به گفته اسماعیل گنجی طرح گفتمان‌های دینی یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سفر به کردستان است که توسط اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان در تمامی شهرستان‌های استان اجرا می‌شود.
در این جلسه از گفتمان‌های دینی کتابی با عنوان عرفان‌های نوظهور توسط مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی سقز توزیع و اهدا شد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول