اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل بیت(ع):

روایات امام باقر(ع) در زمینه حج در کتب اهل سنت موجود است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: امام محمدباقر(ع) بسیاری از احکامی که در حال فراموشی بود را احیا کرد و در رابطه با مسئله حج حتی در کتب اهل سنت بسیاری از روایات امام باقر(ع) نقل شده است.

روایات امام باقر(ع) در زمینه حج در کتب اهل سنت موجود است
حجت‌الاسلام حسین نقده‌دوزان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت شهادت امام محمدباقر(ع) با اشاره به شرایط دوران پیشوای پنجم شیعیان اظهار کرد: این امام بزرگوار در برهه و دوره زوال حکومت بنی‌امیه واقع شده بود.
وی خاطرنشان کرد: این امر سبب شد نوع حرکت امام محمد باقر(ع) حرکتی علمی و برای بالا بردن سطح فرهنگ و معلومات جامعه اسلامی باشد و غبار جهالت و انحرافات زدوده شود.
مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اقدامات این امام بزرگوار گفت: امام محمدباقر(ع) با جلسات وعظ و تربیت شاگردان و تدریس، اسلام صحیح و ناب را به مسلمانان ارائه کرد و به آموزش غنای بزرگی بخشید.
وی تصریح کرد: پیشوای پنجم دارای شخصیت والایی در بین همه مسلمانان بود و این امام بسیاری از احکامی که در حال فراموشی بود را احیا کرد و روایات این امام بزرگوار در رابطه با مسئله حج در کتب اهل سنت موجود بوده و این امر نشان‌دهنده فعالیت‌های گسترده این امام بزرگوار است.
نقده‌دوزان با اشاره به ترویج مسائل عقیدتی از سوی پیشوای پنجم شیعیان گفت: این امام بزرگوار جایگاه امامت و ولایت را تبیین کرد و نمونه بارز آن مقابله‌ای است که امام محمدباقر(ع) با یکی از فقهای اهل سنت داشت.
وی عنوان کرد: حضرت در صحنه‌های گوناگون عقیدتی به راهنمایی همگان به نظام اسلام و رهبری در اسلام پرداخت و افکار را از اشتباهات دور کرد.
مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل بیت(ع) به نهضت علمی امام محمد باقر(ع) اشاره کرد و گفت: با مشاهده شاگردان و روایت پیشوای پنجم شیعیان عظمت فعالیت این امام مشخص می‌شود چرا که این امام در یک محدوده زمانی بیشترین بهره‌برداری برای هدایت مردم در طول تاریخ انجام دادند.
وی با بیان اینکه همه ائمه نور واحد هستند، بیان کرد: همه خصوصیات و ویژگی‌های ائمه اطهار رنگ الهی دارد به طوری‌که توجه به بالابردن دانش مردم، آگاه‌سازی و بصیرت‌دهی ویژگی‌ است که در حیات امام باقر(ع) متبلور است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول