اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد کردستان خبرداد:

وصول بیش از 88 میلیارد ریال مطالبات بانکی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت اسناد و املاک کردستان از وصول بیش از 88 میلیارد ریال مطالبات بانکی در شش ماهه نخست امسال در این استان خبرداد.

وصول بیش از 88 میلیارد ریال مطالبات بانکی در کردستان
امیر جوان‌کیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری 88 میلیارد و 369 میلیون و 133 هزار و 959 ریال مطالبات بانک‌های دولتی و خصوصی در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان وصول شد.
وی با اشاره به دیگر اقدامات و فعالیت‌های این اداره‌کل در طول شش ماهه اول امسال، تصریح کرد: تعداد 14 هزار و 512 معامله منقول و 9 هزار و 709 معامله غیرمنقول در دفاتر اسناد رسمی استان انجام شده است.
وی درادامه تعداد معامله‌های منقول و غیرمنقول در شش ماهه نخست سال گذشته را به ترتیب 14 هزار و 210 و 7 هزار و 527 معامله ذکر کرد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک کردستان به ثبت بیش از 20 هزار و 464 خلاصه معامله در شش ماهه نخست امسال در استان اشاره کرد و گفت: 14 هزار و 887 خلاصه معامله در شش ماهه اول سال 89 ثبت شده که آمار امسال نشان رشد مناسبی در این امر است.
جوان‌کیا خاطرنشان کرد: درآمد اجرا در شش ماهه اول امسال بیش از  5 میلیارد و 546 میلیون ریال بوده که این مقدار در مدت مشابه آن در سال گذشته 4 میلیارد و 661 میلیون و 696 هزار ریال بوده است.

100درصد اسناد مالکیت صادره در شهریور ماه امسال تک‌برگی بوده است

وی با اشاره به صدور 11 هزار و 91 جلد سند مالکیت توسط این اداره‌کل در شش ماهه اول امسال، اظهارداشت: از مجموع اسناد مالکیت صادر شده در شش ماهه اول سال جاری 8 هزار و 37 فقره به صورت تک‌برگی صادر شده است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با زحمات و تلاش‌های کارکنان این اداره‌کل در شهریور ماه سال‌جاری 100درصد اسناد مالکیت صادره کل استان اسناد تک‌برگی بوده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک کردستان خواستار ادامه این روند در ماه‌های آینده شد و عنوان کرد: مهم‌ترین اولویت سازمان ثبت اسناد و املاک تبدیل اسناد مالکیت سنتی و قدیمی به اسناد مالکیت مبتنی بر بانک اطلاعاتی یا تک‌برگ است.
جوان‌کیا تصریح کرد: دفاتر اسناد رسمی ضامن امنیت معاملات، استحکام و ثبات مالکیت اموال، تعهدات و قراردادها، ثبات اقتصادی و کاهش دعاوی دادگستری است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول