اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه:

حوزه‌های علمیه از مهارت‌ها و تکنیک‌‌ها استفاده کنند

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش حوزه‌های علمیه گفت: حوزه‌های علمیه برای رسیدن به نقطه حق و هدایت جهان بر مدار حضرت حق از حقایق، تکنیک‌ها و مهارت‌ها استفاده کند.

حوزه‌های علمیه از مهارت‌ها و تکنیک‌‌ها استفاده کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام علی عماد سه‌شنبه شب در مراسم آیین‌ افتتاح کانون پرورش استعداد پژوهشگری طلاب که در ساختمان شماره چهار معاونت پژوهشی حوزه برگزار شد، اظهار کرد: غرب در دهه 1950 میلادی تصمیمی به عنوان راهبرد برای برنامه‌های پیشرفت، توسعه و تحول خود اتخاذ کرد.
وی خاطرنشان کرد: این برنامه عبارت بود که هر فرد، دستگاه و کشور به اندازه ظرفیتی که دارد یا ظرفیتی که ایجاد می‌کند امکانات در اختیارش قرار می‌گیرد و این امر نشانگر استحقاق وی برای بهره‌گیری از منابع است.
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه اختصاص امکانات بر اساس ظرفیت نقطه آغاز تحول شکوفایی نوین جهان صنعتی شد، گفت: این پدیده یک آموزه قرآنی است که ما مسلمانان به دلیل غفلت از آن و غربی‌ها پس از گذر سال‌ها تجربه بشری به این آموزه قرآنی رسیدند و نتیجه عمل، توفیقات را برای آنها به همراه داشت.
وی خاطرنشان کرد: این امر نکته و آموزه قرآنی بوده که خداوند می‌فرماید هر سرزمینی به اندازه ظرفیت و توانایی خود از بارش آسمانی برخوردار می‌شود.
وی ادامه داد: بر اساس این قانون امکانات متناسب با ظرفیت، استعداد و توانایی فرد توزیع می‌شود و هر اندازه انسان بتواند ظرفیت خود را توسعه دهد به همان اندازه امکان برخورداری از منابع مختلف را پیدا می‌کند.
عماد با اشاره به برگزاری کنفرانسی در فرانسه در زمینه برطرف کردن فقر بیان کرد: جرج جرداق در این مراسم جمله‌ای از امیر‌مومنان(ع) مبنی بر اینکه «اگر امکانات و ثروت به درستی و عادلانه از مسیر حق خود توزیع می‌شد هرگز انباشت بی‌حساب ثروت در یک مکان و فقر خانمان‌سوز دیگر در مکانی دیگر شکل نمی‌گرفت» تبیین کرد.
وی با اشاره به اهمیت کانون پرورش استعداد پژوهشگری طلاب گفت: فعالیت در زمینه این نهاد ضروری است و ما باید در مدارس علمیه از ابتدای کار با طلاب همدلی کرده تا خود را موظف به شناخت ظرفیت، موقعیت و جایگاه خود بدانند.
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با اشاره به برگزاری کنفرانس در لبنان در زمینه برطرف کردن مشکلات جهان عرب بیان کرد: کاشف الغطا پیامی برای این کنفرانس ارسال کرد که در آن پیام آمده بود که راه حل مشکل در اسلام است و منهای اسلام به جایی نمی‌رسید.
وی ادامه داد: اگر جهان معاصر ما از ابزاری و تکنیکی استفاده می‌کند چرا حوزه‌های علمیه برای رسیدن به نقطه حق و هدایت جهان بر مدار حضرت حق از حقایق و تکنیک‌ها و مهارت‌ها استفاده نکند.
عماد تاکید کرد: اگر کانون استعداد پژوهشگری بتواند به مدلی برای شناسایی استعدادها برسد، یک تحول عمده برای پیشرفت و سرعت عمل در کار حوزه‌های علمیه ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه جهان معاصر با چند مسئله عمده رو به رواست، گفت: اگر در دوره‌ای چهار قرن یک بار گزاره‌های علم دو برابر می‌شد در اواخر قرن بیستم به این نتیجه رسیدند 27 سال یک بار علم بشر دو برابر می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول