اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختصاصی فارس/

کتابت زیارت عاشورا با حضور هنرمندان زنجانی

خبرگزاری فارس: مسئول انجمن خوشنویسان استان زنجان گفت: زیارت عاشورا با سبک‌های مختلف خطاطی و با حضور هنرمندان جوان استان زنجان در نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ عاشورا کتابت می‌شود.

کتابت زیارت عاشورا با حضور هنرمندان زنجانی
اصغر محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اعضای انجمن خوشنویسان استان زنجان به منظور همکاری در کتابت زیارت عاشورا در نمایشگاه فرهنگ عاشورایی حضور به هم می‌رسانند.
وی با اشاره به اینکه مضامین و موضوعاتی پیرامون عاشورا و فرهنگ عاشورایی توسط هنرمندان خوشنویس استان زنجان در نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ عاشورایی کتابت می‌شود، خاطر نشان کرد: روایت‌ها، احادیث، قران و... از موضوعات مورد نظر هنرمندان به منظور کتابت در نمایشگاه  محسوب می‌شود.
مسئول انجمن خوشنویسان استان زنجان با بیان اینکه متن زیارت عاشورا طولانی است، ادامه داد: در نمایشگاه بخش‌هایی از زیارت عاشورا که بر آنها تاکید می‌شود، گلچین و کتابت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در کتابت زیارت عاشورا و موضوعات عاشورایی از سبک‌های مختلف خوشنویسی استفاده می‌شود، ادامه داد: نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و نسخ خطوط مورد نظر به منظور کتابت زیارت عاشورا است.
محمدی با تاکید بر اینکه خوشنویسان حاضر در نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ عاشورایی اعضای انجمن خوشنویسی استان زنجان محسوب می‌شوند، تصریح کرد: مدت زمان حضور این هنرمندان بستگی به شرایط نمایشگاه دارد.
وی هدف از شرکت در نمایشگاه فرهنگ عاشورایی استان زنجان را القای فرهنگ عاشورا به مردم دانست و گفت: فرهنگ و آرمان‌های عاشورایی باید به خوبی به مردم معرفی شود.
هنرمند زنجانی با اشاره به اینکه در ایران کارهای فرهنگی به صورت ریشه‌ای صورت نمی‌‌گیرد، ادامه داد: سطحی نگری در پرداختن به مسائل معنوی به ‌ویژه در زمینه عاشورایی بسیار دیده می‌شود.
وی اظهار داشت: اعتباری که در راستای ترویج و تبلیغ ورزش‌هایی چون فوتبال صرف می‌شود در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی صرف شود، کشور ایران دچار تهاجم فرهنگی نمی‌شود.
محمدی با اشاره به اینکه صدا و سیما در زمینه تبلیغ فرهنگ عاشورا و اهل بیت کمتر فعالیت می‌کند، ادامه داد: باید صدا و سیما بیش از این در زمینه ترویج فرهنگ عاشورایی فعالیت داشته باشد.
گفتنی است، چهارمین نمایشگاه فرهنگ عاشورایی از هفتم تا 12 آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول