اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور صورت می‌گیرد؛

ایجاد شبکه اجتماعی تحت وب برای دانش‌آموزان

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان از ایجاد شبکه اجتماعی تحت وب برای دانش‌آموزان برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: تا پایان سال در اصفهان این شبکه اجتماعی توسط کمیته فرهنگ شهروندی به صورت پایلوت ایجاد می‌شود.

ایجاد شبکه اجتماعی تحت وب برای دانش‌آموزان
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی بقایی بعد از ظهر امروز در نشست خبری مشترک خود با معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه کمیته فرهنگ شهروندی اصفهان بین سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری تهران برتر با 13 رتبه و سازمان فرهنگی تفریحی اصفهان برگزیده و 10 رتبه و مشهد هشت رتبه به دست آورده است، اظهار داشت: سازمان معاونت فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان 300 اثر ارائه داده که 16 طرح برگزیده ارسال شده است.
وی با بیان اینکه فرهنگ شهروندی به عنوان دغدغه کشوری مطرح است، افزود: از سال 83 معاونت‌ها، سازمان‌ها و بدنه شهرداری اصفهان دغدغه فرهنگ شهروندی را دارند.
دبیر کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در طرح شهروندی و سند راهبردی حرکت‌های خوبی با سایر دستگاه‌های اجرایی انجام شده است که نمونه آن ارسال نامه به رئیس سازمان صدا و سیما و نیز ارسال نامه‌ای توسط کمیسیون فرهنگی و اجتماعی کلانشهرها و شورای عالی استان‌ها به وزیر آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه از این وزارتخانه خواسته شده مفاهیم شهروندی به شکلی رسمی در میان متون آموزشی مدارس آموزش داده شود، ادامه داد: نامه‌های مشابهی نیز به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور برای تمرکز بیشتر بر مفاهیم و سرفصل‌های فرهنگ شهروندی و برنامه‌ریزی به منظور توسعه آن در میان اقشار مختلف جامعه از سوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی کلانشهرها ارسال شده است.
بقایی با بیان اینکه در اصفهان در زمینه ارتقا فرهنگ شهروندی بسیار تلاش شده است، ادامه داد: در این راستا علاوه بر نصب پوسترهای مصور در سطح شهر تاکنون چند طرح شاخص در زمینه مطالعه فرهنگ شهروندی با عنوان انتظار مطالعه با کتاب‌های لقمه‌های خواندنی و سفر مطالعه ایجاد شده است که سفر مطالعه تاکنون سابقه نداشته و اکنون سایر شهرها نیز از اصفهان در این زمینه الگو گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه 200 دستگاه اتوبوس شهری تاکنون مجهز به طرح بزرگ سفر مطالعه شدند، ادامه داد: تا پایان سال جاری نیمی از ناوگان اتوبوسرانی اصفهان به این طرح مجهز می‌شوند.
دبیر کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه بازخورد پیامک‌های شهروندان نشان دهنده رضایت آنان است، اضافه کرد: در بحث فرهنگ شهروندی از تعداد 100 نفر از نخبگان برای نظرسنجی پیام‌های کمیته فرهنگ شهروندی نظرخواهی می‌شود.
وی همچنین به طرح‌های شاخص کمیته فرهنگ شهروندی اشاره کرد و افزود: طرح جدید آموزش غیرحضوری کارمندان ادارات ازجمله طرح‌های شاخص کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان در سال جاری است که 20 هزار کارمند ادارات دولتی شهر اصفهان در مرحله جدید عضو شده‌اند.
بقایی با بیان اینکه پیش از این در اجرای آزمایشی طرح یک‌هزار و 500 کارمند و 300 راننده ناوگان تاکسیرانی عضو بودند، گفت: تاکنون یک‌هزار و 200 مطب پزشک به طرح انتظار مطالعه مجهز شدند و تا پایان آبان ماه جاری این عدد به 2هزار و 200 مطب می‌رسد.
بقایی از مرحله جدید عضوگیری طرح سفیران شهروندی هم‌زمان با ماه‌های نخست سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: 30 هزار عضو ثابت در مراحل قبلی، عضو طرح سفیران شهروندی شده‌اند.
 وی در ادامه اجرای فصلی مانورهای شهری، انتشار پنج عنوان از نشریه نیاز طنزی‌ها با رویکرد آموزش مفاهیم شهروندی از طریق قالب طنز و برگزاری همایش ملی راهکارهای علمی و اجرایی در توسعه فرهنگ شهروندی را از جمله طرح‌های شاخص کمیته شهروندی شهرداری اصفهان بیان کرد.
بقایی به بورس ایده‌های شهروندی اشاره و تصریح کرد: مرحله نخست طرح اجرا و 320 ایده خلاق در موضوعات بازیافت، مدیریت پسماند و بافت فرسوده انتخاب شد که به زودی از صاحبان برترین طرح‌ها تقدیر و تندیس ایده برتر و جایزه ویژه جشنواره به آن‌ها اهدا می‌شود.
وی با بیان اینکه 34 کتاب کودک با موضوعات فرهنگ شهروندی در مرحله چاپ به سر می‌برد، ادامه داد: مجموعه کتاب‌های منتشر شده توسط کمیته فرهنگ و شهروندی با چاپ این کتاب‌ها به 134 عدد می‌رسد.
دبیر کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با بیان اینکه مجموعه تولیدات رایانه‌ای کمیته فرهنگ شهروندی به 20 عنوان رسیده است، افزود: بازی شهر من، بازی پلیس چهارراه، نرم‌افزار چند رسانه‌ای محیط زیست و بازی شنگول و منگول از جمله نرم‌افزارهای جدید این کمیته در سال جاری است.
وی از آغاز طرح مشاورین افتخاری با هدف بهره‌گیری از نظرات و ایده‌های خلاق صاحب نظران در اجرای تبلیغات شهری خبر داد و گفت: اکنون 300 نفر در سه رده فرهیختگان، مدیران و هنرمندان برای این امر انتخاب شدند.
بقایی از ایجاد شبکه اجتماعی تحت وب برای دانش‌آموزان خبر داد و افزود: این طرح که برای نخستین بار در کشور به صورت پایلوت با هدف ایجاد فضای اجتماعی سالم برای تعامل بین نوجوانان و کودکان در فضای مجازی ایجاد می‌شود، تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
دبیر کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان افزود: فرم‌های ثبت‌نام در طرح نرم افزار چند رسانه‌ای آموزش شهروندی یک (محله شهروند کوچولو) در میان تمامی دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی شهر اصفهان و نرم‌افزار چند رسانه‌ای آموزش شهروندی دو (مدرسه شهروند کوچولو) برای دانش‌آموزان دوم دبستان این شهر توزیع شده است.
وی به برگزاری مسابقه بزرگ «اگر من شهردار اصفهان بودم» اشاره کرد و گفت:10 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه شهر اصفهان به شهردار شهرشان نامه نوشته‌اند که از برگزیدگان این مسابقه با حضور شهردار اصفهان در تاریخ 21 آبان ماه جاری تقدیر می‌شود. 
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول