اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

سرانه مطالعه در اردبیل 56 دقیقه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: سرانه مطالعه کتاب در استان اردبیل به 56 دقیقه و 17 ثانیه رسیده است.

سرانه مطالعه در اردبیل 56 دقیقه است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمندامین عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیر اظهار داشت: در چند سال اخیر با افزایش ظرفیت مناسب مطالعه کتاب به ویژه گستردگی فضاهای کتابخانه‌ای شاهد یک رشد و جهش مناسب در حوزه مطالعه و کتاب‌خوانی در استان هستیم.
وی با اشاره به راه‌اندازی مجموعه مطالعه‌یاوران و اجرای این طرح در نقاط مختلف استان اردبیل تصریح کرد: ما امیدواریم این طرح همچون همیاران پلیس مورد استقبال، همراهی و توجه دانش‌آموزان، دانشجویان و فرهیختگان قرار گیرد تا با حمایت مدیریت کتابخانه‌های عمومی استان شاهد توسعه کمی و کیفی امر مطالعه و حرکت رو به جلو در این زمینه باشیم.
فرهمندامین یادآور شد: ما امروز در حوزه کتاب‌خوانی به تحولی جدی و نگرشی متفاوت‌تر از گذشته نیاز داریم چرا که معتقدیم کتاب و کتاب‌خوانی روز به روز جایگاه و منزلت خود را پیدا کرده و در حال پیدا کردن است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با بیان این‌که در حوزه فرهنگ به ویژه کتاب و کتاب‌خوانی کارها باید به صورت پیوسته و در یک فاصله زمانی پنج ساله طراحی و عملیاتی شود، خاطر نشان کرد: به دلیل دیربازده بودن فعالیت‌های حوزه فرهنگی ما نیازمند یک تغییر نگرش در این حوزه هستیم.
به گزارش فارس، مدیر کتابخانه‌های عمومی نیر در این جلسه اضافه کرد: این شهرستان به دلیل نداشتن کتابخانه مرکزی در ارایه خدمات و سرویس‌دهی به برخی از مناطق با مشکلات جدی مواجه است.
علی میرزاپور به مراجعه گسترده علاقمندان به کتاب به کتابخانه‌های این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: ما در روستاهای نیر هیچ کتابخانه‌ای علی‌رغم علاقمندی روستایی دایر نکرده‌ایم و روستاییان از نعمت کتاب‌خوانی محروم هستند.
وی گفت: با وجود افزایش میزان مطالعه در این شهرستان همچنان مشکل اساسی و جدی کمبود امکانات به ویژه کتاب است که پیش‌بینی می‌شود با تأمین این امکانات و تجهیزات اعم از سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سرانه مطالعه در این شهرستان بیش از 50 درصد رشد پیدا کند.
مدیر کتابخانه‌های عمومی نیر از کتاب به عنوان سرمایه عظیم فرهنگی در جامعه و بین خانوارهای ایرانی یاد کرد و افزود: شهرستان نیر هم اکنون چهار باب کتابخانه با ظرفیت 31 هزار جلد کتاب دارد.
وی تصریح کرد:‌ کتابخانه شهرستان نیر هم اکنون به بیش از یک هزار و 700 عضو خود ارایه خدمات می‌کند و آنها را از این موهبت بهره‌مند می‌سازد.
این مسئول همچنین از احداث و ایجاد سالن مطالعه مجزا برای خواهران و برادران، بخش کودکان، بخش نشریات، جستجوی کتاب به صورت رایانه‌ای، خدمات اینترنتی و اجرای طرح کتاب من خبر داد.
میرزاپور در پایان از مسئولان خواست با اضافه شدن این امکانات ارایه خدمات کتابخانه‌ای به شهروندان با مطلوبیت بیشتر و مناسب‌تر اجرایی و عملیاتی شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول