اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حمل و نقل خراسان شمالی خبر داد:

18 میلیون تردد در محورهای خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: سرپرست حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی گفت: طی امسال 18 میلیون و 272 هزار و 825 تردد در محورهای ارتباطی این استان از طریق دستگاه‌های تردد شمار ثبت شد.

18 میلیون تردد در محورهای خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سعید سبحانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه ثبت این تعداد تردد توسط 24 دستگاه تردد شمار که در سطح محورهای این استان نصب شده، صورت گرفته است، اظهار داشت: از این تعداد تردد 2 میلیون و 210 هزار و 727 دستگاه وسیله نقلیه سنگین بوده است.
وی میانگین سرعت این وسائط نقلیه را 79 کیلومتر عنوان کرد و گفت: بر اساس مقایسه تعداد ترددهای مهرماه با تیرماه امسال در محورهای خراسان شمالی حدود 39 درصد کاهش تردد وجود داشته است.
سبحانی همچنین با اشاره به اینکه ساعت اوج ترافیک در محورهای استان نیز در فصل پاییز تغییر کرده است، افزود: بر همین اساس ساعت اوج ترافیک در محورهای استان 17 و 18 و 11 صبح بوده است که عمدتاً به خاطر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بوده است.
وی همچنین ساعت اوج ترافیک در تابستان در محورهای خراسان شمالی را عمدتاً 18 الی 20 اعلام کرد و گفت: تمامی این داده‌های آماری به برنامه ریزان ترافیک در استان کمک کرده تا برای روان سازی ترافیک در محورهای استان برنامه ریزی کنند.
سرپرست حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی همچنین با اشاره به کاهش 33 درصدی اضافه تناژ ناوگان حمل و نقل باری استان امسال در مقایسه با سال گذشته گفت: در بخش مجوزهای ترافیکی تعداد مجوزها سه درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است.
وی همچنین از جا به جایی دو میلیون و 59 هزار و 164 نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی خراسان شمالی طی امسال خبر داد.
سبحانی با بیان اینکه این تعداد مسافر با استفاده از ناوگان اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه به سایر نقاط جا به جا شده‌اند، افزود: تعداد مسافران جا به جا شده امسال در مقایسه با سال قبل حدود 8 درصد کاهش یافته است.
وی همچنین میزان جا به جایی کالا توسط ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی طی 7 ماه امسال را 12 هزار و 454 تن عنوان کرد و گفت: این میزان در مقایسه با سال گذشته 9/10 درصد کاهش یافته است.
سرپرست حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی با بیان اینکه 63 مدرسه بین راهی این استان در اجرای طرح‌های این اداره کل ایمن سازی می‌شوند، اظهار داشت: برای ایمن سازی فیزیکی هر یک از این مدارس 24 میلیون ریال و برای ایمن سازی آموزشی 12 میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده است.
وی با اشاره به تأثیر‌ات اجرای این برنامه در مدارس بین راهی خراسان شمالی تصریح کرد: طی سال تحصیلی جاری تاکنون هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر فوت دانش آموزان مدارس بین راهی استان دریافت نشده در حالیکه در سال گذشته 4 نفر از دانش آموزان روستایی مدارس حاشیه راه‌ها جان خود را از دست دادند.
سرپرست حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی همچنین شمار کامیون‌های دارای عمر بالای 40 سال در این استان را 228 دستگاه عنوان کرد.
وی با بیان اینکه این کامیون‌ها باید طبق قانون از سیستم حمل و نقل خارج شوند، افزود: این اداره کل تسهیلات لازم را به منظور نوسازی این ناوگان به مالکان این خودروها با معرفی به بانک‌ها انجام خواهد داد.
سبحانی شمار خودروهای باری در خراسان شمالی را 13 هزار و 243 دستگاه عنوان کرد و گفت: میانگین عمر ناوگان حمل و نقل باری استان 9/11 درصد بوده که نسبت به میانگین کشوری وضعیت خوبی را دارد.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول