اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اراک:

شهرداری اراک مطالبات خود را از طریق قانونی می‌گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر اراک گفت: شهرداری اراک در وصول مطالبات خود با کسی تعارف ندارد و بر اساس قانون نسبت به وصول مطالبات از دستگاه‌ها و اشخاص اقدام خواهد کرد.

شهرداری اراک مطالبات خود را از طریق قانونی می‌گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حسن احمدی در جلسه شورای اسلامی شهر اراک اظهار داشت: لازمه اداره امور شهر ساختن شهری شاد، آباد و همراه با خدمات رفاهی مناسب این است که شهرداری بتواند تمام مطالبات خود را از اشخاص حقیقی و حقوقی بگیرد.
وی با اشاره به مطالبات شهرداری اراک بیان داشت: از بزرگ‌ترین مراکزی که به شهرداری اراک بدهکارند، دستگاه‌های اجرایی اعم از ادارات، ارگان‌ها، نهادها و شرکت‌ها هستند.
رئیس شورای اسلامی شهر اراک با تاکید بر اینکه دست شهرداری برای وصول مطالبات از ادارات کوتاه نیست و می‌تواند از ظرفیت‌ها و اهرم‌های قانونی که در اختیار دارد استفاده کند، تصریح کرد: شهرداری سعی می‌کند با تعامل و دوستانه نسبت به وصول مطالبات خود اقدام کند که می‌طلبد دستگاه‌ها نیز نهایت همکاری را با شهرداری داشته باشند.
احمدی ابراز داشت: در حال حاضر قریب به 55 دستگاه به شهرداری اراک بدهکار هستند و در حدود 46 میلیارد تومان مطالبات شهرداری از اشخاص حقیقی و حقوقی در اراک است.
وی عنوان کرد: هم اکنون شهرداری از ادارات و ارگان‌ها قریب به 21 میلیارد تومان مطالبه دارد که حدود 21 درصد از بودجه شهرداری اراک را به خودش اختصاص داده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه با دریافت این مبالغ قطعا شهرداری و شورای شهر می‌توانند روند بسیار مناسب‌تر و سریع‌تری را برای خدمت به شهروندان داشته باشند، بیان داشت: دستگاه‌ها و ارگان‌ها و نهادها بنا به دلایلی از پرداخت مطالبات شهرداری سرباز می‌زنند، این در حالی است که مطالبات شهرداری مطالبات مردم از دستگاه‌ها و ارگان‌ها و نهادها است.
احمدی تاکید کرد: به هیچ عنوان برای پیگیری و وصول مطالبات شهرداری با هیچ کس تعارف نخواهیم داشت، به همین منظور مصوب کردیم که شهرداری مکلف و ملزم است که تا یک ماه آینده با تعامل اقدام به دریافت مطالبات خود کند و دستگاه‌های بدهکار نیز مبالغ اعلام شده را به حساب شهرداری واریز کنند، در غیر این صورت شهرداری مکلف و موظف شد بعد از این فرصت داده شده از طریق اجرای ثبت نسبت به دریافت مطالبات خود اقدام کند.
وی اضافه کرد: شهرداری همچنین از اشخاص اعم از مراکز تجاری، رفاهی و خدماتی با کاربری اداری تجاری که شخصی هستند، طلب‌کار است که اگر  این افراد ظرف مدت تعیین شده بدهکاری خود را به شهرداری نپردازند، قطعا با صدور رای استنکاف روبه‌رو خواهند شد.
رئیس شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: اگر طبق این رای که 15 روز فرصت به آنها داده می‌شود، اقدام نکنند رای جریمه تبدیل به تخریب خواهد شد و آن وقت شهرداری باید اعمال قانون کند و به نسبت به تخریب موارد مورد نظر اقدام کند.
احمدی گفت: از همه شهروندان عزیز خواهش می‌کنم که نسبت به پرداخت مطالبات شهرداری که مطالبات همه شهروندان است، اقدام کنند.
وی ادامه داد: از همه مدیران دستگاه‌ها، شرکت‌ها نهادها و ارگان‌ها  و موسسات هم خواهش می‌کنیم از آنجا که شهرداری در همه جا سعی کرده با تعامل وارد شود، نسبت به پرداخت بدهی خودشان با تعامل و همکاری همیشگی اقدام کنند،‌ در غیر این صورت شهرداری از طریق اجرای ثبت اقدام خواهد کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه بیشتر مطالبات شهرداری از محل آراءکمیسون ماده 100 و 77 است، اذعان داشت: ماده 77 عوارضی است که به خاطر ساخت و ساز غیرمجاز که ناشی از کمیسیون ماده 100 است ایجاد می‌شود.
به گفته وی اگر مردم و دستگاه‌ها نسبت به پرداخت بدهی خودشان اقدام نکنند اسامی آنها به ریز در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول