اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای شهر اردبیل:

ورود بازرسی به مصوبات شورا غیرقانونی است

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای شهر اردبیل گفت: ورود سازمان بازرسی به مصوبات شورا و بررسی عملکرد این نهاد غیرقانونی است.

ورود بازرسی به مصوبات شورا غیرقانونی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سالار شاکر در جلسه شورای شهر اردبیل که صبح امروز با حضور شهردار، اعضای شورا و معاون عمرانی استاندار اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: اداره کل بازرسی استان دو سال پیش با بررسی مصوبات قانونی شورا و ایرادهای بی‌مورد مشکلاتی را به وجود آورده است.
وی ادامه داد: این در حالی است که شورای سوم تلاش کرده تمام عملکرد و اقدامات خود را به صورت قانونی به مراجع ذی‌صلاح گزارش دهد و هیچ گونه اقدام غیر قانونی انجام نشده که بازرسی به خود اجازه ورود به مصوبات شورا را بدهد.
وی رعایت قانون را برای همگان الزامی دانست و گفت: بر اساس قانون شورا‌ها ورود اداره کل بازرسی به شورا و مصوبات آن ممنوع است چرا که سه مرجع فرمانداری، شورای استان و هیئت حل اختلاف باید به تخلفات احتمالی شورای شهر رسیدگی کرده و در مورد آن اظهار نظر کنند.
سخنگوی شورای شهر اردبیل ابراز داشت: عمده مصوبات ما در حوزه عمران شهری و مشارکت با اقدام بی‌مورد بازرسی تحت شعاع قرار گرفته به طوری که بسیاری از مشارکت‌کنندگان با بی‌اعتمادی و دلسرد شدن، اقدام به تعطیلی پروژه و یا انصراف از انجام پروژه مشارکتی کردند که این وضعیت برای شهر ما نگران کننده است.
شاکر از استاندار و معاون عمرانی خواست شورا را در پیشبرد امور و جذب سرمایه‌گذاری‌های خصوصی کمک کنند چرا که این مشارکت‌ها در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و نظارت‌های مستقیم بر انجام صحیح پروژه‌ها اعمال می‌شود.
این عضو شورا با انتقاد از هیئت حل اختلاف استان نیز اظهار داشت: این هیئت نباید مصوبات گذشته ما را که اجرایی و عملیاتی شده مورد کنکاش و بررسی مجدد قرار دهد چرا که گاه نامه‌نگاری‌هایی را شاهد هستیم که نشان می‌دهد هیئت حل اختلاف در برخی از موارد اختلاف نظرهای گذشته را دوباره به جریان انداخته و در حقیقت با این اقدام به جایگاه شورا لطمه وارد می‌شود.
شاکر با اشاره به رسانه‌ای شدن برخی از مطالب و اقدامات قانونی شورا و القای ناصحیح بودن آنها، بیان داشت: در این زمینه انتظار داریم مسئولان استانداری به ویژه هیئت حل اختلاف با سعه صدر و وسعت نگاه عمل کرده و اجازه برخی حرکت‌های انحرافی را ندهند.
وی بر ضرورت حمایت شورا و شهرداری از طریق تزریق اعتبارات دولتی تاکید کرد و افزود: یکی از مشکلاتی که رانندگان اتوبوس‌های شهری با آن مواجه هستند پرداخت نشدن یارانه گازوییل در شش ماه گذشته است که انتظار می‌رود به سرعت این حق این رانندگان پرداخت شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه عزیزه تراز عضو دیگر شورای شهر اردبیل ضرورت توجه جدی به اختصاص بودجه کافی را برای توسعه پارک بانوان ضروری خواند و افزود: برای احداث اداره کل بانوان و خانواده استانداری در این مجموعه نیازمند حمایت و تخصیص اعتبار مناسب هستیم.
وی بحث حفاری‌ها و ممانعت از این اقدام برخی از دستگاه‌ها در فصل بارندگی را یادآور شد و ابراز داشت: انتظار داریم به موقع آسفالت‌های تخریب شده ترمیم شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دیگر عضو شورای شهر اردبیل در این جلسه به تعامل مطلوب شورای شهر، شهرداری و استانداری اشاره کرد و افزود: امیدواریم این سنگ بنای شایسته و مناسب در واقع مبدا حرکتی موثر، کارآمد و مستمر باشد تا مشکلات عمران شهری برطرف شود.
جواد قرآن‌نویس چنین تعاملی را بسیار مفید و موثر توصیف کرد و گفت: ثمره هر همکاری و تعامل جز توسعه و آبادانی نیست.
وی همچنین خواستار بررسی نقشه هوایی اردبیل و احقاق حق شهرداری از پادگان شهید چمران شد و ابراز داشت: در نقشه هوایی اردبیل مسیر تردد خودروها در گذشته در محور اردبیل- تبریز مشخص است و ما انتظار داریم حق و حقوق شهرداری از این منطقه به صورت مناسب و شایسته پرداخت شود.
این عضو شورا همچنین خواستار عقب‌نشینی کتابخانه عمومی جوار استانداری شد و خاطرنشان کرد: در ازای این عقب‌نشینی تا کنون اقدام به احداث کتابخانه آرازعلی در منطقه محروم و کمک جدی به توسعه و احداث کتابخانه مرکزی اردبیل بدون دریافت عوارض و حق پروانه ساخت کرده‌ایم.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول