اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اروندکنار:

شهدای محراب روشنگران مکتب انقلاب هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه اروندکنار گفت: شهیدان محراب روشنگران مکتب و مسیر انقلاب هستند.

شهدای محراب روشنگران مکتب انقلاب هستند
حجت‌السلام سیدمجید شرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان به‌مناسبت شهادت نخستین شهید محراب، آیت‌الله قاضی طباطبایی اظهار داشت: آیت‌الله سیدمحمدعلی قاضی فرزند حاج میرزا باقر، در سال 1293 شمسی در تبریز متولد شد و در سال 1316 هنگام قیام مردم تبریز، به اتفاق پدرش و به دلیل مبارزه، به تهران تبعید شد و پس از چند ماه توقف اجباری در تهران و ری به تبریز بازگشت.
وی تصریح کرد: این شهید بزرگوار در سال 1318 برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم رفت و 10 سال بعد راهی حوزه علمیه نجف اشرف شد و از محضر علمای بزرگ کسب فیض کرد.
امام جمعه اروندکنار خاطرنشان کرد: با شروع نهضت اسلامی در سال 1341 مبارزات او علیه رژیم پهلوی اوج گرفت و او در زندان قزل‌قلعه زندانی و به عراق تبعید شد و یک سال در آنجا ماند.
وی افزود: آیت‌الله قاضی طباطبایی پس از یک سال به ایران بازگشت و به هدایت مردم و تبلیغ اسلام و اندیشه‌های امام راحل پرداخت.
شرفی ادامه داد: در ماه‌های قبل از پیروزی انقلاب، رهبری جریانات حاد سیاسی، برپایی تظاهرات و تشکیل مجالس، همه بر عهده این شهید بزرگوار بود و وی اولین امضاء کننده اعلامیه 29 بهمن 56 در چهلم شهدای قم بود.
وی اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله طباطبایی همیشه سد محکمی در مقابل خطوط انحرافی در جریانات ضد انقلابی بود و از اوایل پیروزی انقلاب علیه جریانات منحرف و وابسته، نظیر «خلق مسلمان» افشاگری‌های لازم را کرده و منحرفان با وجود وی، قدرت و جرأت ابراز وجود را پیدا نمی‌کردند.
امام جمعه اروندکنار خاطرنشان کرد: شهید قاضی طباطبایی بلافاصله پس از پیروزی انقلاب از طرف امام خمینی(ره) به سمت امامت جمعه تبریز منصوب شد و نخستین نماز جمعه را در این شهر بزرگ برپا کرد.
وی در مورد نحوه شهادت این بزگوار گفت: وی در روز دهم آبان‌ماه سال 58 مصادف با عید سعید قربان سال 1399 هجری، جان گرانمایه خود را که سال‌ها در مجاهده و تلاش گذرانده بود، در پیشگاه حضرت حق در طبق اخلاص نهاد.
شرفی اضافه کرد: مجاهد بزرگوار آیت‌الله قاضی طباطبایی در چنین روزی بعد از ادای فریضه نماز مغرب و عشاء و در شب عید سعید قربان در حال مراجعت از مسجد به منزل، مورد اصابت گلوله‌ عوامل سرسپرده استکبار در گروهی با نام «فرقان» قرار گرفت و به مقام شهادت نائل شد.
امام جمعه اروندکنار در پایان با بیان اینکه شهدای محراب روشنگران مکتب انقلاب هستند اظهار داشت: خدمات این شهید ارزشمند بعد از پیروزی انقلاب نیز شایسته توجه بسیار است.
 انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول