اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور اجتماعی بهزیستی اردبیل:

ریشه بسیاری از ناهنجاری‌ها، نبود تفریحات سالم است

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: ریشه بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی امروز، نبود تفریحات سالم و فضاهای ورزشی و تخلیه هیجانات طبیعی است.

ریشه بسیاری از ناهنجاری‌ها، نبود تفریحات سالم است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی عبادی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره ورزشی و بازی‌های کودکانه مهدهای کودک اردبیل اظهار داشت: اگر تفریحات سالم و ورزش مناسب از همان دوران کودکی بسط و گسترش پیدا کند و کودکان بتوانند در این فضاها حضور موثر و شاداب‌گونه داشته باشند بسیاری از ناهنجاری‌ها در سنین بالاتر برطرف می‌شود.
وی ورزش را پایه سلامت جسم و حتی روان پاک و بی‌آلایش توصیف کرد و افزود: ما در قالب تیم‌های مختلف ورزشی در مهدها همه ساله تلاش می‌کنیم با برگزاری جشنواره‌های مختلف تفریحی و ورزشی بین کودکان این مبانی را به شکل حقیقی در بین آنها توسعه دهیم.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل یادآور شد: این برنامه‌ها علاوه بر مهدهای شهری در مهدهای روستایی نیز به صورت گروهی و  جمعی انجام می‌شود تا کودکان علاوه بر ورزش و تفریح بتوانند با اصول همکاری و تعامل گروهی و دوستانه بهتر آشنا شوند.
عبادی با اشاره به پیچیدگی امر تربیت در عصر حاضر خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های تربیت صحیح توجه به خواسته‌ها و نیازهای کودکان است که امروز این نیازها بیشتر در قالب تفریحات سالم و ورزش‌های مهیج بروز و ظهور پیدا می‌کند.
وی اضافه کرد: در عصر پیشرفت‌های تکنولوژی نباید محدوده بازی کودکان را به بازی‌های رایانه‌ای و با برخی از بازی‌های دیداری و شنیداری محدود کرد بلکه بهتر است به جای پشت میز نشینی، کودکان را به تحرک و پویایی بهتر با ورزش‌های گروهی و جمعی تشویق و ترغیب کرد.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل توسعه ورزش همگانی و شناسایی استعدادهای ورزشی کودکان را مفید و موثر دانست و گفت: این امر بهترین و شایسته‌ترین تفکر و ایده برای حمایت از توانایی‌های منحصر به فرد کودکان است چرا که کودکان ما امروز به شادابی جسم و طراوت روح در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی نیاز دارند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جشنواره ورزش و بازی‌های گروهی کودکان سه تا شش سال در اردبیل در قالب 30 تیم ورزشی در رشته‌های طناب‌کشی، دو و میدانی و چهار دست و پا حرکت کردن برگزار شد.
در پایان این مراسم از تیم‌های برتر در قالب مهدهای کودک شرکت‌کننده تجلیل شدند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول