اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار استان اردبیل:

بالازاده کامل‌ترین سیره شهادت را به نمایش گذاشت

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: شهید مرحمت بالازاده زیباترین سیره ایثار و از جان گذشتگی را به شکل حقیقی به نمایش گذاشت که همه دنیا در تحلیل این سیره عاجز مانده‌اند.

بالازاده کامل‌ترین سیره شهادت را به نمایش گذاشت
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذکی‌الله خوشبخت پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای دانش‌آموز با محوریت شهید مرحمت بالازاده در مسجد جامع سرعین اظهار داشت: شهید مرحمت بالازاده با وجود سن کم اما با بصیرت، درایت و هوشمندی در صحنه‌های جنگ حماسه‌‌ای را خلق کرد که بسیاری از انسان‌های بزرگ قادر به شکل دادن آن نبودند.
وی با بیان خاطره‌ای از این شهید والامقام در اسیر کردن بیش از ده‌ها تن عراقی چریک و کارآزموده، ابراز داشت: این تصور غلطی است که سربازان عراقی را دست و پا بسته و ناتوان از هر حرکتی نشان دهیم در حالی که بسیاری از سربازان عراقی در میدان جنگ بسیار باهوش و زیرک عمل می‌کردند اما این عنایت خداوند متعال بود که به سربازان شجاع ما همچون مرحمت بالازاده توان داده بود که آنها را حتی با یک آفتابه به اسارت بگیرد.
خوشبخت از شهید مرحمت بالازاده با عنوان سرباز رشید اسلام با داشتن سن کم اما عقل و شعور کامل یاد کرد و بیان داشت: شهیدانی همچون حسین فهمیده، مرحمت بالازاده و 36 هزار شهید دانش‌آموز دیگر نه تنها بر اساس هیجان و هوس راهی جنگ نشدند بلکه با قوت قلب، درایت و تیزبینی تمام وارد میدان کارزار شده و دشمن را چنان عاجز از حرکات خود کردند که همچنان استکبار از درک مجاهدت این شهیدان ناتوان است.
مدیرکل حفظ آثار استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان  خود بیان داشت: استکبار جهانی بعد از ناکامی‌های فراوان امروز با ابزارهای نخ‌نما شده سعی می‌کند ایران را به ترور متهم کند در حالی که کشورمان بزرگ‌ترین آسیب‌ها را از این عمل ننگین دیده است.
وی اضافه کرد: کدام عقل سلیم باور می‌کند که ایران با اهدای هزاران شهید جانباز و آزاده و از دست دادن صدها انسان فقیه و بزرگوار امروز تلاشی در مسیر ترور یا اهداف غیر انسانی داشته باشد، در حالی که همه این اتهام‌زنی‌ها دروغ محض است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خوشبخت به اوضاع نابسامان امریکا و کشورهای اروپایی اشاره کرد و بیان داشت: این اوضاع و شرایط آنها را به هذیان‌گویی واقعی انداخته است چرا که آنها قادر نیستند از این منجلاب و خیزش عمومی به سلامت عبور کنند.
وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ما با تکیه بر خون شهدا، آرمان امام و تبعیت از مقام و معظم رهبری امروز در سنگر تمام عیار ارزش‌های انقلاب مدافع حقیقی حقانیت است که هرگز از این تلاش خود دست برنمی‌دارد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول