اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس خواستار شد؛

راه‌اندازی کاروان یادواره بالازاده در کشور

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خواستار راه افتادن کاروان یادواره شهید بالازاده در اقصی نقاط کشور شد.

راه‌اندازی کاروان یادواره بالازاده در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قاسم محمدی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت بزرگداشت شهید مرحمت بالازاده و روز بسیج دانش‌آموزی، تجلیل از مقام شامخ شهید مرحمت بالازاده، شهید محمدحسین فهمیده و 36 هزار شهید دانش‌آموز از دست‌اندرکاران برگزاری یادواره این شهدای عظیم‌الشان در جای جای استان اردبیل قدردانی کرد و این اقدام ارزشمند را ستود.
وی در بیانیه خود، فکر و عمل شهدای ارجمند دانش‌آموز را الگویی جاودان و حرکت‌آفرین برای جوانان و نوجوانان ایرانی در عرصه مقابله با متجاوزان به میهن اسلامی و معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.
در بخشی از بیانیه قاسم محمدی آمده است: صحنه دفاع مقدس ملت سرافراز ایران اسلامی در جنگ تحمیلی هشت ساله استکبار جهانی و رژیم بعثی صدام، سرشار از حضور چهره‌هایی تاریخ‌ساز و مجاهد است که تاسی به سیره هر یک از آنان به تنهایی قادر است سربلندی و موفقیت آحاد ایرانیان به ویژه نسل بالنده و جوان در دفاع از کیان کشور اسلامی را رقم زند.
این بیانیه می‌افزاید: شهیدان مرحمت بالازاده و محمدحسین فهمیده سمبل خیل دانش‌آموزان بسیجی هستند که با بصیرت و هوشمندی بی‌نظیر در مقطعی خطیر از تاریخ کشو، تکلیف و تعهد خویش را یافتند و با فداکاری و سلحشوری وصف‌ناپذیر، طلایه‌دار مقاومت و پایداری ملت ایران در هشت ساله دفاع مقدس نام گرفتند و کارنامه الهام‌بخش و آموزنده خود را برای همیشه بر تارک تاریخ این سرزمین پرفروغ و درخشان نگاه داشتند.
این بیانیه در ادامه با تبیین جایگاه و نقش دانش‌آموزان بسیجی در هشت سال دفاع مقدس و اشاره به تجلیل حضرت امام (ره) از نماد و سمبل آنان، شهید مرحمت بالازاده و امثال وی را به عنوان شخصیت‌هایی برجسته، اثرگذار در جامعه، معرفی کرده و آورده است: دانش‌آموزان میهن اسلامی با شناخت عمقی از الزامات و رسالت فرا روی خویش در سه دهه گذشته همواره حضوری موثر و فاخر در عرصه وظایف خود داشته‌اند، آنان حضور شجاعانه در عرصه‌های جهاد فی‌ سبیل الله و دفاع در برابر دشمن متجاوز را در زمره تکلیف دینی، انقلابی و ملی خود در دیروز برشمردند و امروز نیز با حضور بالنده در میدان‌های نیاز انقلاب در حوزه‌‌های ملی و کمک به راهیابی کشور به قله‌های پیشرفت و تعالی و مشارکت و نقش‌آفرینی در تبدیل جمهوری اسلامی ایران به قدرتی جهانی و ممتاز را رسالت تعطیل‌ناپذیر خود می‌دانند.
این بیانیه تاکید می‌کند: در شرایطی که ماهیت و عرصه تهدید و خصومت‌ورزی دشمنان ملت ایران تغییر یافته و آنان با ناکامی در میدان‌های تهدید و جنگ سخت در عرصه جنگ نرم در برابر انقلاب و نظام صف‌آرایی کرده‌اند و جوانان و نوجوانان غیور و غیرتمند را آماج هجمه‌های سنگین و شیطانی قرار داده‌اند، بر همه جوانان به ویژه دانش‌آموزان عزیز لازم است تا با بصیرت‌افزایی و شناخت ترفندها و راهبردهای دشمن و راه‌های مقابله با این فرآیند دفاع در برابر تهاجم نرم و فرهنگی آنان به رسالت خطیر خویش در صحنه این نبرد سرنوشت‌ساز عمل کنند.
محمدی در این بیانیه با تجلیل از حماسه‌آفرینی‌ها و رشادت‌های دانش‌آموزان بسیجی در تاریخ 30 ساله انقلاب اسلامی و تعظیم به مقام شامخ دانش‌آموزان شهید انقلاب به ویژه شهید مرحمت بالازاده، از دستگاه‌‌ها و سازمان ‌ای مسئول کشور در حوزه‌های فرهنگی، علمی و آموزشی و نیز سازمان مستضعفین خواست با دید عمیق نسبت به این ظرفیت راهبردهای و تدوین سیاست‌ها و برنامه‌ریزی کلان و فراگیر بیش از پیش به قشر دانش‌آموز به مثابه فرصتی عظیم و تعیین‌کننده برای آینده نظام و میهن اسلامی نگریسته و در دستیابی به چشم‌انداز و اهداف بلند کشور از آنان غافل نشوند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از بیانیه خود با اشاره به اینکه پیش از اینها باید کاروان یادواره شهید بالازاده در شهر شهر ایران اسلامی اتراق می‌کرد، اذعان داشت: اکنون که تجربه معرفی شهید بالازاده در استان اردبیل موفق بوده است بنابراین لازم است در یک حرکت ارزشمند دیگر با برگزاری یادواره این نوجوان دلاور در جای جای میهن اسلامی وظیفه خود را در قبال وی و خانواده معظم شهدا ادا کنیم.
در این بیانیه آمده است: مسئولان استان اردبیل را دعوت می‌کنم تا با هم‌فکری هم و نظرخواهی از نخبگان و صاحب نظران استان جایزه ویژه با عنوان شهید بالازاده را تعیین و در یک جشنواره ملی آن را به عنوان نماد شجاعت و فداکاری و سمبل استان اردبیل به برگزیدگان تقدیم کنیم.
محمدی در پایان این بیانیه با ادای احترام به مقام شهید بالازاده، شهید فهمیده و 36 هزار دانش‌آموز شهیدی که با عشق قلبی به ولایت و میهن و اراده آهنین در جبهه‌های حق علیه باطل جان خود را تقدیم کردند، سالروز بسیج دانش‌آموزی را به خانواده‌های آنان، جامعه معظم ایثارگران استان و بسیجیان دلاورمرد این دیار تبریک گفت.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول