اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوثر:

ریشه تلاطم غرب پشت کردن به خانواده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کوثر گفت: ریشه بسیاری از تلاطم‌های شکننده غرب به خاطر پشت کردن به نظام خانواده و بی‌حرمتی به آن است.

ریشه تلاطم غرب پشت کردن به خانواده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی عصر امروز در مراسم جشن ازدواج مددجویان کمیته امداد در گیوی اظهار داشت: نظام غرب امروز چوب بی‌حرمتی و بی‌توجهی به نظام خانواده و تشکیل زندگی سالم را می‌خورد و به همین دلیل دچار چالش‌ها و نابسامانی‌های متعدد شده است.
وی اساس زندگی و قوام آن را داشتن یک خانواده متعهد، مؤمن و همدل توصیف کرد و افزود: در جامعه هر چه قدر زن و شوهر و زنان و مردان بتوانند حرمت‌ها و احترام‌ها را نگه دارند و حریم الهی را حفظ کنند به همان میزان برکت الهی بر آن جامعه نازل شده و نظام خانواده نیز از آسیب‌های احتمالی دور می‌ماند.
عبداللهی تصریح کرد: پیوند مقدس ازدواج یکی از بهترین راه‌های سالم‌سازی نظام خانواده و اجتماعی است که اگر به شکل عاقلانه و رعایت ملزومات زندگی پایدار انجام شود نتایج و ثمرات بسیاری نیز به دنبال می‌آورد.
این مسئول خاطر نشان کرد: زندگی زنان و مردان ما زمانی که صفا و محبت پیدا کند با وجود تمام سختی‌ها و مشکلات به آرامی مسیر خود را ادامه می‌دهد و هرگز در آن آسیب و تهدیدی را نمی‌توان به صورت مخرب و زننده پیدا کرد.
وی به سادگی و بی‌آلایشی زندگی به عنوان اصل تحکیم‌دهنده کانون خانواده اشاره کرد و ادامه داد: اگر زوج‌ها به قناعت و ساده‌زیستی توجه کنند و از تشریفات بی‌مورد خودداری کنند زندگی آنها نه تنها قوام و دوام پیدا می‌کند بلکه بالاتر از آن به تأسی از حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) می‌توانند فرزندان سالم و صالح تربیت کنند.
امام جمعه کوثر داشتن فرزند صالح را محصول زندگی اعتقادی و ارزشی توصیف کرد و گفت:‌ باید قدر زندگی‌های معنوی را دانست چرا که هر چه قدر در این باب سرمایه‌گذاری شود از سوی دیگر سلامت جامعه با فرزندان صالح تضمین می‌شود.
وی با قدردانی از همت کمیته امداد در فراهم کردن بستر برای ازدواج آسان، راحت و بی‌دغدغه خانواده محروم و نیازمند افزود: از خیران و انسان‌های نیکوکار در این باب دعوت به همکاری می‌شود چرا که حمایت آنها می‌تواند به شکل‌گیری پایه زندگی سالم، صالح و هدفمند کمک کند.
به گزارش فارس، در این مراسم کمک هزینه جهیزیه به 17 زوج جوان مددجوی کمیته امداد اهدا شد و از خیران ازدواج با اهدای لوح تقدیر و هدایایی قدردانی شد.
به میمنت دهه اول ذی‌حجه و ایام گرامیداشت ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) آیین جشن ازدواج 50 نوعروس زیر پوشش کمیته امداد نیز برگزار شد.
در این مراسم که امام جمعه خلخال و جمعی از مسئولان حضور داشتند به تقدس نظام خانواده و اهمیت اسلام به تشکیل خانواده سالم و صالح اشاره شد و از زوج‌های جوان خواسته شد با مهر و محبت پایه‌های زندگی را مستحکم کنند.
در این مراسم 500 میلیون ریال کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان اهدا شد.
در شهرستان مشگین‌شهر نیز به میمنت این ایام 120 زوج زیر پوشش کمیته امداد مشگین‌شهر به خانه بخت رفتند.
در این آیین امام جمعه مشگین‌شهر با برشمردن ویژگی خانواده سالم گفت: خانواده سالم خانواده‌ای است که در آن معنویت، عقلانیت، اخلاق نیکو، تدین، تعهد و صداقت در کنار احترام متقابل موج بزند.
حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار افزود: امروز اگر نظام سلطه و غرب دچار چالش شده است بیشترین علت آن تربیت فرزندان بی‌پدر و مادری است که هرگز هویت واقعی آنها تشخیص داده نشده و با بی‌توجهی به نظام خانواده، گسست شدیدی را در این باب شاهد هستیم.
وی تقدس نظام خانواده و امر ازدواج را در اسلام به عنوان نهاد مقدس و رکن جامعه یادآور شد و تصریح کرد: رسیدن به کمال در ازدواج عقلانی و معتقدانه است.
در این مراسم 120 زوج زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی مشگین‌شهر با اهدای 10 میلیون ریال کمک هزینه ازدواج برای هر زوج راهی خانه بخت شدند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول