اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور اجتماعی استانداری کردستان خبرداد:

عضویت 10 هزار کردستانی در سازمان‌های مردم نهاد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان از عضویت بیش از 10 هزار کردستانی در سازمان‌های مردم نهاد خبرداد.

عضویت 10 هزار کردستانی در سازمان‌های مردم نهاد
سیدمحمدعطا رحمانی‌آبیدر صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: با توجه به فرهنگ والای مردم کردستان در راستای مشارکت در طرح‌ها و برنامه‌های عمومی و مردم نهاد، در حال حاضر سازمان‌های مردم نهاد در این استان بسیار فعال و از استقبال خوب مردم برخوردار است.
به گفته وی، عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، خیرخواهانه، محیط زیستی و حقوق شهروندی از مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در کردستان است.
رحمانی‌آبیدر به فعالیت بیش از 240 سمن در استان اشاره کرد و افزود: این سمن‌ها در حوزه‌های مختلف کاری در تمامی شهرستان‌های استان به صورت ثبت شده و در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان افزود: مسائل اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، بهداشت و درمان، زنان و کودکان بی‌سرپرست، محیط زیست و جوانان از حوزه‌های مختلف فعالیتی این سازمان‌های مردم نهاد است که با اخذ مجوز از سازمان‌ها و نهادهای دولتی به فعالیت می‌پردازند.
به گفته رحمانی‌آبیدر، همکاری و همسویی سازمان‌های مردم نهاد و دولت می‌تواند در بسیاری از زمینه‌های پیشرفت‌ و توسعه پایدار اجتماعی را به دنبال داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های دولتی می‌توانند با استفاده از این ظرفیت ارزشمند در راستای اجرایی کردن فعالیت‌ها و برنامه‌های کاری خود به نحو مناسب استفاده کنند.
رحمانی‌آبیدر ساماندهی و تشکیل همایش‌ها به منظور توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد را از اولویت‌های کاری دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان به منظور ارتباط نزدیک و دوسویه با این سازمان‌های در سطح استان عنوان کرد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان ادامه داد: مردم می‌توانند با عضویت در این سمن‌ها حضور پررنگ‌تری در امور اجتماعی داشته و در روند توسعه استان نقش بیشتری ایفا کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه تقویت زیر ساخت‌های اجتماعی و توسعه مباحث فرهنگی در جامعه نیازمند عزم و اراده همگانی است، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی توجه به مباحث فرهنگی و پیروی از دستورات الهی و انسان‌ساز دین مبین اسلام با جدیت در کشور دنبال می‌شود.
به گفته رحمانی‌آبیدر، در سال‌های اخیر با جدیت و تلاش بیش از پیش دولت توجه به زیر ساخت‌های اجتماعی و فرهنگی و حرکت به سمت اهداف متعالی فرهنگی در اولویت نهادها و سازمان‌های متولی این مهم قرار گرفت.
وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی با توجه به پیشینه و تمدن غنی خود دارای ویژگی‌های بی‌نظیر در مباحث اجتماعی است، افزود: باید ضمن نهادینه کردن این ارزش‌ها، بستر مناسبی را برای الگو‌سازی این ارزش‌های اجتماعی در دیگر کشورهای منطقه فراهم کنیم.
رحمانی‌آبیدر خاطرنشان کرد: به دلیل تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان علیه ارزش‌های انقلاب و بنیان‌های ارزشی مردم ایران، باید با شناخت ظرفیت‌های خود در عرصه اجتماعی و فرهنگی راهکارهای مناسب برای خنثی کردن این توطئه‌ها را شناسایی و اجرایی کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش ضریب سلامت اجتماعی می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر در ترویج مباحث اجتماعی در جامعه یاری کند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول