اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور گمرک اداره کل گمرک قم:

جلوگیری از ورود کالاهای بی‌کیفیت نیازمند عزم همگانی است‌

خبرگزاری فارس: معاون امور گمرک اداره کل گمرک قم گفت: اگر استاندارد برای کالاهای وارداتی اجباری باشد تا حد زیادی می‌توان جلوی ورود کالای بی‌کیفیت را گرفت که البته این موضوع به هماهنگی تمام دستگاه‌ها و جلوگیری از پدیده قاچاق کالا نیازمند است.

جلوگیری از ورود کالاهای بی‌کیفیت نیازمند عزم همگانی است‌
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ستاد خبری نمایشگاه سالنمای خدمت، محمد خلیلی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه اظهار کرد: از دستاوردهای اداره کل گمرک استان قم می‌توان به احداث مرکز آموزش معصومیه قم که تبدیل به قطب آموزشی کشور شده اشاره کرد.
وی افزود: از آنجا که ایران عضو سازمان جهانی گمرک است هر چهار سال یکبار کل مقررات گمرک بازنگری می‌شود که این موضوع ضرورت آموزش مستمر نیروها را به همراه دارد.
معاون امور گمرک اداره کل گمرک قم ادامه داد: در این مرکز آموزشی که برای آموزش ضمن خدمت کارکنان گمرک راه‌اندازی شده کار‌آموزانی از استان‌های اراک‌، اصفهان و سمنان دوره‌های آموزشی را پشت سرگذاشته‌اند.
وی خاطر‌نشان کرد: خدمت دیگر انجام شده افتتاح سیستم ویدئو کنفرانس در اداره کل گمرک استان قم است که امکان ارتباط با رئیس کل گمرک ایران را در راستای ایجاد هماهنگی و گزارش‌دهی فراهم می‌کند.
خلیلی عنوان کرد: در دنیا به ازای هر 50 میلیون دلار معامله‌ای که در مورد هر کالا می‌شود کد مخصوصی به آن کالا تعلق می‌گیرد که اداره کل گمرک استان قم خود را در زمینه تغییرات کدها و نحوه طبقه‌بندی آنها نیز به روز کرده است.
وی ادامه داد: همچنین در سال 89 یک سالن سرویس ارزیابی جدید در اداره کل گمرک استان احداث شده است.
معاون امور گمرک اداره کل گمرک قم با اشاره به اینکه استان قم از نظر کسب درآمد گمرکی در رتبه پنجم در کشور قرار دارد، افزود: اداره کل گمرک استان قم رتبه اول ترخیص خودرو در کشور را در سال گذشته داشته است.
وی در توضیح برنامه‌های این اداره در سال جاری افزود: قرار است یک انبار 2 هزار و 300 متری احداث شود و با ریل‌گذاری مجدد مسیر ریلی راه آهن از داخل گمرک بگذرد که این موضع قدم بزرگی در رونق گمرکات استان است.
خلیلی اظهار کرد: برای واحدهای تولیدی یک بسته حمایتی در اداره کل گمرک استان تعریف شده است، به این صورت که تولیدکننده‌ها می‌توانند برای خود انبار اختصاصی تعریف کرده و کالاهایی را که وارد می‌کنند، در انبار اختصاصی ذخیره کنند و هر زمانی به آن کالا احتیاج پیدا کردند آن را ترخیص کنند.
وی افزود: تولیدکنندگان حتی می‌توانند با ارائه ضمانتنامه بانکی مبلغ ترخیص کالای خود را به صورت نسیه تا سقف هفت ماه پرداخت کنند.
معاون امور گمرک اداره کل گمرک قم خاطرنشان کرد: برای ترخیص و صادرات حداکثر زمان ترخیص به جز موارد استثنا به دو ساعت کاهش یافته و ترخیص کالاهای وارداتی دو روز از واردکننده وقت خواهد گرفت.
وی ادامه داد: اگر استاندارد برای کالاهای وارداتی اجباری باشد تا حد زیادی می‌توان جلوی ورود کالای بی‌کیفیت را گرفت که البته این موضوع به هماهنگی تمام دستگاه‌ها و جلوگیری از پدیده قاچاق کالا نیازمند است.
محمد خلیلی در پایان با اشاره به اینکه اداره کل گمرک استان قم تلاش خود را در افزایش کارایی پیگیری پرونده‌های قضایی قاچاق انجام می‌دهد، افزود: اگر تمام دستگاه‌ها در این زمینه با یکدیگر هماهنگ شوند و قاچاق را کنترل کرده گمرک نیز می‌تواند به وظیفه خود در زمینه جلوگیری از واردات کالاهای بی‌کیفیت عمل کند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول