اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه:

کوه نیر و سیاه کهگیلویه مستعد تبدیل به منطقه حفاظت شده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه گفت: کوه نیر و سیاه کهگیلویه قابلیت فراوانی برای تبدیل شدن به منطقه حفاظت شده را دارند که به دلیل کمبود محیط‌‌‌بان و امکانات، این امر تا به امروز محقق نشده است.

کوه نیر و سیاه کهگیلویه مستعد تبدیل به منطقه حفاظت شده‌اند
سید قدرت‌الله علی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهدشت اظهار کرد: تنها منطقه حفاظت شده در شهرستان کهگیلویه منطقه خائیز با وسعتی حدود 33 هزار هکتار است.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان کهگیلویه افزود: این منطقه کوهستانی و تپه ماهوری است که بیشترین ارتفاع آن از سطح دریا هزار و 500 متر می‌باشد.
این مسئول امور محیط زیست در شهرستان کهگیلویه بیان کرد: گونه‌های جانوری شاخص این منطقه عبارتند از کل و بز، کبک، تیهو، کفتار و روباه و از گونه‌های گیاهی این منطقه حفاظت شده می‌توان به بلوط، بنه، بادام وحشی و گون اشاره کرد.
علی‌پور تصریح کرد: با توجه به همجواری با سد مارون این منطقه می‌تواند به مکان تفریحی و گردشگری شاخصی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین جنوب کشور تبدیل شود.
این مسئول به نحوه حفاظت از این منطقه و گونه‌های گیاهی و جانوری در آن اشاره کرد و گفت: چندین پاسگاه محیط‌بانی به‌صورت شبانه‌روزی از این منطقه حفاظت می‌کنند.
علی پور با اشاره به شکار غیر مجاز در این منطقه حفاظت شده توسط برخی افراد سودجو، تصریح کرد: از سال 89 تاکنون 56 پرونده شکار غیر مجاز در این شهرستان داشته‌ایم و حداقل 100 قبضه سلاح مجاز و غیر مجاز از شکارچیان خاطی کشف و ضبط شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه در ادامه گفت: چرای بی‌رویه دام، حمل سلاح‌های شکاری غیر مجاز، کمبود محیط‌بان و نداشتن اطلاعات صحیح در مورد محیط زیست و اهمیت مناطق حفاظت شده، اساسی‌ ترین مشکلاتی بوده که این نهاد حمایت از گونه‌های گیاهی و جانوری با آن‌ها دست به گریبان است.
علی‌پور با تاکید بر اینکه در شهرستان کهگیلویه کوه نیر و کوه سیاه قابلیت فراوانی برای تبدیل شدن به منطقه حفاظت شده را دارند، خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود محیط‌بان و امکانات اندک این امر تا به امروز محقق نشده است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول