اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی مراغه:

مراغه 2300 تن عسل تولید کرد

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی مراغه از تولید و برداشت 2 هزار و 300 تن عسل در این شهرستان خبر داد.

مراغه 2300 تن عسل تولید کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، جواد کاظمی با بیان اینکه برداشت عسل از کندوی‌های بومی و مدرن در این شهرستان آغاز شده است، گفت: برداشت عسل از حدود 79 هزار کندوی بومی و 96 هزار کندوی مدرن تا اواسط فصل پاییز در زنبورستان‌های این شهرستان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه در این شهرستان به طور میانگین از هر کندوی مدرن 11.5 کیلوگرم عسل تولید می‌شود، ادامه داد: همچنین از هر کندوی بومی این شهرستان 7.8 کیلوگرم عسل تولید می‌شود.
‌کاظمی با بیان اینکه انتظار می‌رود در سال جاری 2 هزار و 300 تن عسل از نوع مرغوب از کندوهای بومی و مدرن برداشت شود، افزود: تاکنون برای بیش از 780 نفر در این شهرستان در زمینه زنبورداری به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه در این شهرستان به منظور عرضه اصولی عسل به مصرف کنندگان، یک واحد بسته‌بندی عسل با ظرفیت 500 تن در سال فعالیت می‌کند، ادامه داد: با صدور مجوز برای یک واحد بسته‌بندی دیگر تا سال آینده میزان بسته‌بندی عسل در این شهرستان به یک هزار تن در سال افزایش می‌یابد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول