اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:

افزایش 7 درصدی قبولی‌ خوزستانی‌ها در کنکور سراسری

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی و نوآوری آموزش و پرورش خوزستان گفت: در مجموع تعداد قبولی‌های استان خوزستان در کنکور امسال به میزان هفت درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافت.

افزایش 7 درصدی قبولی‌ خوزستانی‌ها در کنکور سراسری
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید بهزاد علوی ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: در سه سال گذشته کنکور به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی شورا برای ارتقای شاخص‌های آموزشی بوده‌ است؛ در این رابطه فعالیت‌های گسترده‌ای برای بهبود بنیه علمی دانش‌آموزان انجام شد.
وی افزود: سال گذشته استان خوزستان ۱۰۲ رتبه زیر ۱۰۰۰ غیرتکراری و ۱۰۸ رتبه تکراری در کنکور سراسری داشت، اما طبق گزارشی که از روابط عمومی سازمان سنجش دریافت کردیم، امسال ۱۰۹ رتبه زیر ۱۰۰۰ غیر تکراری در کنکور سراسری توسط دانش‌آموزان خوزستانی به دست آمد.
معاون آموزش و نوآوری اداره ‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: طبق آماری که از سازمان سنجش دریافت کردیم، تعداد رتبه‌های سه رقمی کنکور استان خوزستان به میزان هشت درصد در مقایسه با سال گذشته، ارتقا یافته‌ است.
علوی با بیان این‌که امسال دانشگاه‌های استان مطابق دستور استاندار بومی‌گزینی و ظرفیت پذیرش خود را افزایش دادند، افزود: امسال در زمینه پذیرش کنکور در استان خوزستان وضعیت بهتری را در مقایسه با سال گذشته شاهد بودیم و امیدواریم امسال بتوانیم با فعالیت‌ها و استفاده از تجارب گذشته وضعیت بسیار خوبی را در کنکور آینده رقم بزنیم.
معاون آموزش و نوآوری اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار داشت: ستاد کنکور ارتقای جایگاه استان در کنکور را به عنوان یک اولویت تعیین کرد و با انعقاد تفاهمنامه آموزشی با ۳۹ منطقه آموزش و پرورش اقدامات خود را انجام می‌دهد. امسال در زمینه منابع کنکور، کتب بیشتری را خریداری خواهیم کرد. همچنین برگزاری چهار مرحله کنکور آزمایشی برای ۱۵ هزار دانش‌آموز مقطع پیش‌دانشگاهی هم برنامه‌ریزی شده است.
علوی ادامه‌داد: اقدام دیگری که در دستور کار ستاد کنکور قرار دارد، برنامه‌ریزی برای تشکیل ۷۸ پایگاه کنکور در سطح استان است که در هر منطقه آموزش و پرورش یک پایگاه ویژه دانش‌آموزان دختر و یک پایگاه ویژه دانش‌آموزان پسر راه‌اندازی می‌شود.
وی‌گفت: در استان خوزستان حدود ۴۵ هزار دانش‌آموز سال سوم داریم که ۳ هزار نفر از آن در امتحانات نهایی معدل بالای ۱۹ کسب کرده‌اند و احتمال می‌رود دارندگان رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ امسال در میان این افراد باشند.
معاون آموزشی و نوآوری اداره‌ کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه ‌داد: ضمن این‌که باید به مسائل آموزشی این دانش‌آموزان توجه شود، بایستی توجه بیشتری به برنامه‌ریزی و مشاوره آن‌ها هم داشته باشیم.
علوی درباره هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش گفت: سال تحصیلی گذشته ۴۰۵ هنرستان در سطح استان فعال بود، امسال این تعداد به ۴۲۰ هنرستان و اعتبار جذب شده در این زمینه از ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در سال تحصیلی ۹۰ـ ۸۹ به ۱۶ میلیارد تومان در سال تحصیلی ۹۱ـ ۹۰ افزایش یافت.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول