اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان خبر داد:

تجلیل از 200 اصفهانی در جشنواره شهروند نمونه

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از تجلیل 200 شهروند اصفهانی در جشنواره شهروند نمونه در 18 آبان ماه سال جاری خبر داد.

تجلیل از 200 اصفهانی در جشنواره شهروند نمونه
جهانگیر کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه از سوی نیروی انتظامی مطابق هر سال شهروندان نمونه استانی که به نحوی به ایجاد امنیت و آرامش کمک کرده‌اند انتخاب و به جشنواره ملی شهروند نمونه معرفی می‌شوند، اظهار داشت: شهروندانی که به نوعی در ایجاد نظم و امنیت با نیروی انتظامی همکاری داشته‌اند، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.
وی با بیان اینکه 9 شاخص در فرم شهروند نمونه مندرج شده است، افزود: این جشنواره 18 آبان ماه در سالن اتاق بازرگانی با حضور مقامات استانی انجام می‌شود.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه تا پایان هفته شهروندان فرصت شرکت در این جشنواره را دارند، تصریح کرد: تا کنون 600 نفر از سوی مردم و نهادها فرم شهروند نمونه ارسال و مابقی در حال تکمیل است.
وی با بیان اینکه شرکت در این جشنواره محدودیتی برای شهروندان ندارد، ادامه داد: تهیه بیش از هزار فرم تاکنون پیش‌بینی و از طریق پیامک تلویزیون و نیز در ادارات اطلاع‌رسانی شده است.
کریمی همچنین به روند انتخاب شهروند نمونه اشاره و اضافه کرد: فرم‌های ارسالی پس از جمع‌آوری در سه سطح دسته‌بندی می‌شوند.
وی بیان داشت: ملاک انتخاب شهروند نمونه بر حسب نوع اقدامات شاخص ویژه در سطح نخست در مواردی همچون نجات از مرگ و میر و فعالیت مستمر در جهت کاهش جرائم و در سطح دو اقداماتی مثل حوزه فردی و محلی و نیز فعالیت غیرمستمر اما تأثیرگذار سنجیده‌ می‌شود.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: هر فردی که در راستای کاهش جرایم اجتماعی و ارتقای نظم عمومی نقش داشته باشد، شامل این انتخاب می‌شود.
وی ادامه داد: انتخاب این افراد بستگی به میزان کنترل نظم، امنیت و کاهش آسیب اجتماعی و تأمین نظم اجتماعی دارد.
کریمی با بیان اینکه تاکنون 46 نفر وضعیت خوبی داشتند، اظهار داشت: از 200 نفر در جشنواره شهروند نمونه تجلیل و هدایایی به آنها تقدیم می‌شود.
وی افزود: 10 نفر هم به طور ویژه تندیس و هدیه شهروند نمونه در سال 90 را دریافت می‌کنند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: از این 10 نفر یک هیئت از اقشار مختلف که هیئت پنج نفره‌ای هستند برای جشنواره ملی شهروند برگزیده در تهران، یک نفر را از بین این افراد انتخاب می‌کنند.
وی اضافه کرد: این طرح برای شهرستان‌ها نیز اجرا و شهروندان نمونه شهرستان‌ها مشخص شده است.
کریمی همچنین از زمان اجرای این جشنواره در روز 18 آبان ماه خبر داد و گفت: این مراسم در سالن اتاق بازرگانی برگزار و نفرات برگزیده انتخاب می‌شوند.
وی تاکید کرد: شهروندان تا آخر این هفته فرصت تکمیل فرم را دارند و می‌توانند با مراجعه با معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و نیز ارسال پیامک به سامانه 10000197 برای دریافت فرم با پلیس ارتباط برقرار کنند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: 9 گروه برای شرکت در این جشنواره انتخاب شده است که اولویت انتخاب شهروند نمونه در حوزه تصادفات، امدادرسانی، تحقیق و اطلاع‌رسانی به صورت متنوع در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول