اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمنان:

مردم با ماموران آمارگیر همکاری کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه سمنان گفت: مردم باید با دقت و حوصله در سرشماری امسال با ماموران آمارگیر همکاری کنند.

مردم با ماموران آمارگیر همکاری کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‎‏الاسلام و المسلمین سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‏های نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور پرشور مردم در سرمای سوزان کویر و در مسجد امام این شهر برگزار شد، با اشاره به در دست اجرا بودن سرشماری عمومی نفوس و مسکن در این استان، این سرشماری را در آینده کشور و ترسیم محورهای توسعه بسیار مهم خواند.
وی افزود: مردم باید با دقت و حوصله در سرشماری امسال با ماموران آمارگیر همکاری کنند و در این زمینه آمارهای درست و واقعی ارائه دهند.
شاهچراغی گفت: اهمیت داشتن آمارهای درست در این است که مسئولان و دولتمردان کشور می‏توانند بر اساس آن در امور مختلف به برنامه‏ریزی بپردازند و نیازمندی‏های کشور را به خوبی دریابند.
وی تصریح کرد: از همین رو، مردم باید با حوصله و دقت هر چه تمام‏تر به سئوالات ماموران سرشماری پاسخ دهند و بدانند که مشارکت آنها در این طرح بسیار مهم و تاثیرگذار است.
 
* حضرت جواد (ع) مفاهیم والای ائمه را گسترش داد
امام جمعه سمنان همچنین با اشاره به شهادت امام جواد (ع) در سال 220 هجری قمری بیان داشت: این حضرت با وجود سن کم خود منشا تحولات و تاثیرات بسیاری در جامعه اسلامی بودند.
شاهچراغی اضافه کرد: در روایات آمده است که جوادالائمه (ع) در کودکی هنگامی که می‏خواستند به امامت برسند، با جبهه‏ای از مخالفان مواجه شدند اما به خوبی توانستند پاسخ همه آنها را بدهند و شایستگی خود را اثبات کنند.
وی ادامه داد: حضرت جواد (ع) به طور شایسته‏ای موفق شدند مفاهیم والای ائمه اطهار (ع) را در جامعه گسترش دهند و منشا خیرات و برکات فراوانی بودند.
 
* توجه به آسان‏سازی ازدواج
نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز ازدواج مبارک و فرخنده حضرت امیرالمومنین (ع) و فاطمه الزهرا (س)، خواستار پاسداشت این آیین فرخنده شد و افزود: باید در ازدواج به معیارها و ملاک‏های اسلامی بیشتر توجه شود.
شاهچراغی گفت: خانواده‏ها باید در ازدواج فرزندانشان از درخواست مهریه‏های بالا اجتناب کنند و بدانند که مهریه خوشبختی نمی‏آورد.
وی تصریح کرد: آسان‏سازی ازدواج باید همواره یکی از برنامه‏های اصلی دولت باشد و خانواده‏ها نیز در این زمینه جوانان را یاری دهند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول