اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری:

مقابله با حریق عزم ملی را می‌طلبد

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: مقابله با حریق در عرصه‌های منابع طبیعی عزم ملی را می‌طلبد.

مقابله با حریق عزم ملی را می‌طلبد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا اورنگی  شامگاه پنج‌شنبه در مراسم اختتامیه عرصه‌های بین‌المللی آتش‌سوزی در منابع طبیعی که در گرگان برگزار شد، اظهار داشت: گر چه این سازمان به عنوان متولی و حافظ منابع طبیعی محسوب می‌شود، اما به دلیل اهمیت موضوع و شدت خسارات‌ها لازم است همه دستگاه‌های لشکری و کشوری در خصوص آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی و حوادث حضور فعال داشته باشند و این امر یک عزم ملی را می‌طلبد.
وی با اشاره به اهمیت و ارزش جنگل‌ها تصریح کرد: ارزش جنگل به میزان حیات سراسر جهان بستگی دارد و تخریب آن به سلامت، بهداشت و حتی تغذیه جوامع انسانی لطمه بزرگی خواهد زد.
سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه آتش‌سوزی یکی از خطرناک‌ترین عوامل تخریب جنگل محسوب می‌شود، تصریح کرد: در آتش‌سوزی بخش زیادی از پوشش‌های گیاهی دچار آسیب می‌شوند که بعضا قابل احیا نیستند و لازم است این مسئله قبل از وقوع مدیریت شود و پیشگیری از آن در دستور کار قرار گیرد.
اورنگی همکاری با مجامع علمی و پژوهشی را در پیشگیری، کنترل و اطفا حریق یک امر اجتناب ناپذیر دانست و افزود: برای کنترل حریق اولین گام دستیابی به تجهیزات و فناوری است و در کنار آن همکاری تمام دستگاه‌ها و عوامل اجرایی را می‌طلبد.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه سهم عوامل انسانی در وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی بسیار بالاست باید توجه بیشتری به آموزش عامه مردم شود و استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای این امر اجتناب‌ناپذیر است.
اورنگی به طرح جامع مدیریت پیشگیری اشاره کرد و ادامه داد: در این طرح علاوه بر سازماندهی و ساماندهی نیروها اقدامات فنی را نیز پیش‌بینی شده که امید داریم با عنایت مجلس و ستاد راهبردی دولت از اعتبارات لازم برای اجرا برخوردار شود.
گفتنی است نخستین همایش بین‌المللی آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی با حضور مسئولان کشوری و استانی در گرگان آغاز به کار کرد.
هدف از برگزاری این همایش شناخت و ارائه نظرات دانشمندان و پژوهشگران در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، مدیریت مبارزه صحیح با آتش‌سوزی، شناخت مناسب‌ترین روش‌های احیا پس از آتش‌سوزی و شناسایی روش‌ها و امکانات نوین در پیش آگاهی، پیشگیری، کشف و اطفا حریق است.
همچنین رفتارشناسی و اکولوژی آتش‌سوزی، ساختار تشکیلاتی در مدیریت زمینی و هوایی آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی و شناسایی عوامل موثر در آتش‌سوزی از دیگر اهداف این همایش است.
این همایش از چهارم تا ششم آبان ماه در تالار خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با محورهای تغییرات اقلیم در آتش‌سوزی، مدیریت و مبارزه با آتش‌سوزی و تاثیر آتش‌سوزی بر محیط زیست برگزار می‌شود.
همچنین احیا عرصه‌ها پس از آتش‌سوزی، رفتارشناسی و اکولوژی آتش‌سوزی، کاربرد فناوری نوین در آتش‌سوزی، مسائل اقتصادی و اجتماعی در حریق و ساختار تشکیلاتی در مدیریت بحران، از دیگر محورهای این همایش بین‌المللی است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول