اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی:

‌باید ‌روی نسل جوان سرمایه‌گذاری لازم را داشته باشیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: ما باید ‌روی نسل جوان سرمایه‌گذاری لازم را داشته باشیم تا بتوانیم استعدادهای نسل جوان را بارور کنیم.

‌باید ‌روی نسل جوان سرمایه‌گذاری لازم را داشته باشیم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ‌در همایش تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده نخستین دوره مسابقات سراسری قرآن و معارف اسلامی با تقدیر از برگزاری مسابقات قرآنی اظهار داشت: هر اقدامی که در راستای ارتقا درک مفاهیم قرآن و بهره‌گیری از مکتب اهل بیت انجام شده شایسته تقدیر و قدردانی است.
وی ضرورت تفکر و تفقه در دین را مورد تاکید قرار داد و گفت: انسان‌هایی که در دین تفکر نمی‌کنید دچار آفت و گرفتاری می‌شوند.
امام جمعه قم با اشاره به اینکه فقه در دین مبین اسلام دارای درجه والایی است، اضافه کرد: البته این مسئله نباید موجب شود که افراد رده پایین جامعه تصور کنند که از فقه در دین محروم می‌شوند.
وی گفت: اینکه فقه یک مسئله تخصصی در دین مبین اسلام است کلام درستی است، ولی مختص یک گروه خاص و ویژه نیست و هر کس در حد توان خود می‌تواند به درک درست و کاملی از دین دست یابد.
سعیدی اضافه کرد: کلید بصیرت در فهم دین است و هر کس که بتواند به بصیرت دست می‌تواند درک درستی از دین و مبانی دینی داشته باشد.
وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) تاکید کرد: همه ما باید مراقب باشند که به مرض بی‌بصیرتی دچار نشوند که این بیماری عواقب بدی دارد.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) از فعالیت دانش آموزان در عرصه فراگیری قرآن تقدیر کرد و گفت: فراگیری علوم دینی و رسیدن به درک درستی از آن اقدامی ارزشمند به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی ایران این بوده است که فرزندان جامعه اسلامی زیر سایه قرآن و عترت تربیت شده و پرورش می‌یابند.
سعیدی اظهار داشت: ما باید ‌روی نسل جوان سرمایه‌گذاری لازم را داشته باشیم تا بتوانیم استعدادهای نسل جوان را بارور کنیم.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول