اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون علمی فناوری رئیس جمهور:

خراسان جنوبی توانمندی صادرات دانشمندان علمی را دارد

خبرگزاری فارس: معاون علمی فناوری رئیس جمهور گفت: خراسان جنوبی با داشتن بیش از 40 هزار دانشگاهی توانایی صادرات نیروهای دانشگاهی و علمی را به کشورهای همسایه از جمله افغانستان دارد.

خراسان جنوبی توانمندی صادرات دانشمندان علمی را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، نسرین سلطان‌خواه عصر امروز در نشست صمیمی با استعدادهای برتر و نخبگان خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی استان محرومی نیست زیرا محرومیت هر منطقه مربوط به نبود نیروی انسانی و علم آنان است.
وی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی مردمی فهیم و با درک بالا هستند، افزود: این استان از استان‌هایی است که با وجود کمبود نعمات خدادادی و امکانات مادی دارای استعدادهایی است که توانمندی‌های بی‌نظیری دارند و کارهای بزرگی را انجام می‌دهند.
معاون علمی فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: در کل کشور این استان از لحاظ سطح سواد جزو استان‌های بهره‌مند است که با داشتن کمتر از یک درصد جمعیت کشور به ازای هر 16 نفر یک دانشجو دارد که این تعداد دانشجو ظرفیت‌های ویژه ای را در این استان به وجود آورده است.
سلطان‌خواه یادآور شد: با وجود کمبود اعتبار و منابع در این استان اما شاخص بیکاری پایین است و علت آن نیز عقل و تدبیر مردمان آن است که سبب اشتغالزایی در بین مردم شده است.
وی با بیان اینکه صادرات از یک منطقه فقط صادرات کالا نیست، اظهار داشت: خراسان جنوبی با داشتن توانمندی‌های کشاورزی از جمله زرشک، زعفران، عناب و انار و همچنین نیروهای دانشگاهی می‌تواند صادرات علمی را به کشورهای همسایه داشته باشد و حتی می‌تواند در این زمینه در میان استان‌های شرقی کشوری تبدیل به قطب شود.
معاون علمی فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه بنیاد نخبگان دارای اعضای زیادی است که هرکدام در قشربندی مختلفی عضو هستند و با توجه به آن قشر از خدمات سازمان بهره‌مند می‌شوند، گفت: این بنیاد تنها وظیفه ایجاد هماهنگی میان سازمانی برای پیگیری کارهای نخبگان را برعهده دارد و خود کار اجرایی نمی‌کند بلکه در قالب یک ستاد مرکزی برای هماهنگی امور برنامه‌ریزی می‌کند.
سلطان‌خواه اظهار داشت: باید سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف در رسیدگی به امور نخبگان تمام همکاری خود را با بنیاد داشته باشند و ما به جایی برسیم که بازار مبادلات ایده‌ها را در کشورمان داشته باشیم تا یک مخترع برای فروش ایده خود در بازاری مطمئن اقدام کند و دغدغه معیشت زندگی خود را نداشته باشد.
وی یادآور شد: هرچند بنیاد کارهایی را انجام می‌دهد اما اراده و همت نخبگان در حل مشکلات و موانع آنها بیشتر موثر است.
معاون علمی فناوری رئیس جمهور با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان کشور و فرمایش ایشان مبنی بر اینکه باید نخبگان عاشق ملت، هویت، کشور و سرنوشت خود باشند، گفت: باید همه ما سعی کنیم درخواست رهبری جامعه عمل بپوشانیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول