اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور اجرایی دانشگاه باقرالعلوم عنوان کرد:

مقابله با تهاجم فرهنگی درد مشترک مردم ایران و روسیه

خبرگزاری فارس: معاون امور اجرایی دانشگاه باقرالعلوم درد مشترک میان مردم ایران و روسیه و نیز سایر نقاط جهان را مقابله با تهاجم فرهنگی غرب دانست.

مقابله با تهاجم فرهنگی درد مشترک مردم ایران و روسیه
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدرضا شریعتمدار در نشست خبری اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم که به منظور ارائه گزارش دستاوردهای سفر علمی هیئت اعزامی حوزه علمیه به روسیه‌ ظهر امروز در محل انجمن‌های علمی حوزه علمیه برگزار شد اظهار کرد: یکی از مسائلی که همواره در مجامع علمی مورد توجه قرار می‌گیرد بحث تربیت نسل جوان و نوجوان هر کشور است.
وی افزود: مسیحیان روسیه ارتدوکس و سنتی هستند به همین دلیل از فرهنگ غربی دل خوشی ندارند و از سوی دیگر مسلمانان این کشور نیز خواهان فرهنگ غربی نیستند به همین دلیل سئوال اساسی اعضای انجمن فلسفه مالی روسیه از هیئت اعزامی حوزه علمیه، برنامه‌های ایران برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب بود.
معاون امور اجرایی دانشگاه باقرالعلوم با بیان اینکه دانشمندان روسیه به دنبال شیوه‌های حفظ جوانان ایرانی در برابر تهاجم فرهنگ غرب هستند، گفت: مسئله مهم در این میان این است که انقلاب اسلامی زمانی به وقوع پیوست که ایران غرب‌زده‌ترین کشور جهان بود، اما علمای حوزه توانستند این کشور را به اصلی‌ترین دشمن غرب تبدیل کنند بنابراین ما توانایی یاری روسیه را نیز در این زمینه داریم.
وی وظیفه اصلی حوزه‌های علمیه را احیا و تبلیغ دین برشمرد و خاطرنشان کرد: بهترین راه در سیاست خارجی و نیز در مسیر ارتباط حوزه با سایر ادیان این است که حوزه‌ها به وظیفه اساسی خود یعنی ابلاغ دین با شیوه‌ای محبت‌آمیز و درک متقابل بپردازند.
شریعتمدار افزود: مسئله مهم این است که صداقت و محبت در برخوردهای فرهنگی رعایت شود که تاکنون نیز اینچنین بوده است، زیرا چشم امید آنها به ملت ماست و فلسفه و عرفان ایرانی در طول تاریخ همواره کشور ما را به عنوان پرچم‌دار عقل‌گرایی در جهان معرفی کرده است.
وی با بیان اینکه مردم روسیه از اسلام خشن و افراطی‌ گریزان هستند، عنوان کرد: یکی از مسائل جالب توجه در زمینه روحیات مردم روسیه، نبود تعصب است و آنها با راحتی تمام، خوبی‌ها را پذیرا هستند.
معاون امور اجرایی دانشگاه باقرالعلوم تصریح کرد: ورود مسیحیت در بیش از هزار سال پیش به روسیه و همچنین ورود آیین اسلام به این کشور نتیجه وجود این ویژگی در میان مردم روسیه است به طوری که هم‌اکنون در شهر مسکو بیش از 3 میلیون نفر مسلمان زندگی می‌کنند.
وی با اشاره به کمبود متون علمی اسلامی در مجامع علمی روسیه گفت: آنها خواستار ارائه متون و معارف اسلام و نیز آشنایی با شیوه‌های تبلیغ دینی هستند ضمن اینکه یکی دیگر از زمینه‌های فعالیت در این کشور، تدوین دائرةالمعارف‌های اسلامی است.
شریعتمدار درد مشترک میان مردم ایران و روسیه و نیز سایر نقاط جهان را مقابله با تهاجم فرهنگی غرب دانست و خاطرنشان کرد: باید از این اشتراک نهایت استفاده را کرد و از این فرصت به‌ دست آمده برای عمل به وظیفه اصلی حوزه حوزه‌ها یعنی تبلیغ دین استفاده کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول