اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مصباح‌یزدی ـ 2:

دشمنان به نمونه بودن رهبر انقلاب معترف هستند

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اعتراف دشمنان اسلام به نمونه بودن رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: دشمنان حتی نتوانسته‌اند یک نقطه تاریک در زندگی رهبر انقلاب پیدا کنند و خود به این حقیقت معترف هستند.

دشمنان به نمونه بودن رهبر انقلاب معترف هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور اظهار کرد: همان طور که در زمان بروز سیل خانه‌های سست بنیاد ویران می‌شوند، افرادی نیز در زمان وقوع انقلاب در کشور آسیب می‌بینند که وظیفه مردم، حمایت از آنهاست.
وی افزود: سیل موجب کمبود آب آشامیدنی می‌شود و ضروری است که اشخاصی به دنبال تصفیه آب باشند تا از بروز بیماری‌ها جلوگیری کنند که می‌توان افکار مسموم در جامعه را به این آلودگی‌ها تشبیه کرد، بنابراین باید افرادی برای تصفیه و جداسازی این عناصر زهرآلود که به وسیله شبکه‌ها و رسانه‌های بیگانه به کشور وارد می‌شود وجود داشته باشند.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه برخی افراد ممکن است با حسن نیت اما بدون توجه مطالب آلوده‌ای را وارد جامعه کنند، گفت: در این میان افرادی نیز هستند که به طور عمد آب را گل آلود می‌کنند تا بتوانند ماهی بگیرند و در واقع برای دستیابی به سود شخصی، حق و باطل را در جامعه مخلوط می‌کنند.
وی تصریح کرد: هیچ گروه باطلی وجود ندارد که بدون داشتن برخی شعارهای حق، طرفدارانی برای خود پیدا کند اما باید توجه داشت که این مسئله تنها در راستای فریب دیگران است و برای شناخت ماهیت اصلی آنها باید سمت حرکت را شناخت.
مصباح‌یزدی با بیان اینکه اگر در مجموعه بزرگی از حق‌مداران چند فرد باطل نیز وجود داشته باشند ضرر چندانی نمی‌توانند وارد سازند، افزود: عکس قضیه بسیار خطرناک است و برخی گروه‌های باطل چند فرد صالح را علم کرده و برای فریب مردم پیش می‌اندازند.
وی تاکید کرد: هر سخن حقی دلیل بر طرفدار حق بودن گویندگان آن نیست زیرا خوارج نیز در زمان حضرت علی(ع) شعار خود را آیات قرآن قرار داده بودند که در این خصوص امیرمومنان(ع) فرمود «شعار آنها حق است اما منظور آنها معنای صحیح آن نیست» بنابراین نباید فریب شعارها را خورد.
عضو مجلس خبرگان رهبری یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های خداوند پس از پیروزی انقلاب و برقراری اصل نظام را وجود رهبری دانست که عشق او در دل همه افراد جامعه وجود دارد و در سراسر زندگی‌اش نقطه ضعیفی وجود نداشته یا اگر بوده بسیار ناچیز است.
مصباح‌یزدی بسیاری از روسای کشورهای دیگر را مبتلا به فسادهای اقتصادی و اخلاقی دانست و افزود: دشمنان حتی نتوانسته‌اند یک نقطه تاریک در زندگی رهبر انقلاب پیدا کنند و خود به این حقیقت معترف هستند.
وی با اشاره به اعتراف دشمنان اسلام به نمونه بودن رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: باید قدر این نعمت الهی را دانست و در راستای تقویت و حفظ آن کوشید.
استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: مسئله مهم دیگری که باید همواره مورد توجه قرار گیرد، اسلامی بودن حرکت نخستین انقلاب است زیرا پیروزی و تداوم این انقلاب تنها به دلیل اسلامیت آن بود و در ادامه نیز دوام آن وابسته به این عنصر است.
وی تاکید کرد: هر ارزشی که همراه یا به جای اسلام در کشور عرضه شود انحراف است حتی اگر نیت صحیحی پشت آن قرار داشته باشد.
مصباح‌یزدی با اشاره به فرمایشات رهبر کبیر انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی(ره) نیز این مطلب را مورد تاکید قرار داده است و حتی در مواردی که قصد داشت تهدیدی جدی را برای مردم بیان کند می‌فرمود من برای اسلام احساس خطر می‌کنم و همین نوع سخن نیز موجب حرکت و انقلاب مردم ایران شد.
وی بالاترین آرزوی نظام را پیروزی اسلام و اجرای احکام اسلامی دانست و اظهار کرد: نباید توقع داشته باشیم که احکام اسلامی مو به مو در کشور اجرا شوند بلکه باید سمت و سوی حرکت را مورد توجه قرار داد که روح همه شعارها اسلامی باشد زیرا هر نوع انحراف موجب سقوط می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول