اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین راهنمایی رانندگی اردبیل خبر داد:

تشکیل کارگروه بازنگری سرعت‌گیرها در اردبیل

خبرگزاری فارس: جانشین راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: کار گروه بازنگری سرعت‌گیرها در اردبیل شکل گرفته و ما در صدد هستیم با اصلاح برخی سرعت‌گیرها از تعداد آنها بکاهیم.

تشکیل کارگروه بازنگری سرعت‌گیرها در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رحیم آقامحمدی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک استان اردبیل اظهار داشت: مجموعه راهنمایی و رانندگی و شهرداری با اعمال برخی از قوانین و مقررات سعی کردند ترافیک را از هسته مرکزی شهر برطرف کرده و یک تردد سهل، ‌آسان و روان را برقرار کنند.
وی گفت: رانندگان باید سرعت مطمئنه را در خیابان‌ها و شریان اصلی  60 کیلومتر، فرعی 50 کیلومتر و معابر و میادین 30 کیلومتر را رعایت کنند و احساس نکنند که سرعت‌گیر برای کاستن از سرعت آنها کافی است.
جانشین راهنمایی و رانندگی استان اردبیل با بیان اینکه ارتفاع سرعت‌گیرها بر اساس ارزیابی‌ها مناسب تشخیص داده شده است، افزود: ما در جلسات گذشته شورای ترافیک پیشنهاد تشکیل کارگروهی را برای بازنگری در سرعت‌گیرها داده‌ایم تا از تعداد آنها کاسته شده و کیفیت اجرای برخی سرعت‌گیرها نیز بهتر شود.
آقامحمدی یکی دیگر از تصمیمات شورای ترافیک را خارج کردن تردد‌های شخصی و انفرادی از هسته مرکزی شهر و اجازه دادن به تردد اتوبوس‌ها و خودروهای عمومی اعلام کرد و افزود: با این اقدامات می‌توانیم ترافیک را از هسته مرکزی شهر خارج کنیم و با یک اصلاح به موقع در تردد شهری، روان‌سازی ایجاد کنیم.
جانشین راهنمایی و رانندگی استان اردبیل ادامه داد: با حداکثر توان و به کارگیری پرسنل خود کنترل ترافیک و حل مشکلات را در دستور کار قرار دادیم و برای پاسخگویی به مردم در روان‌سازی ترافیک تلاش می‌کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول با انتقاد از تمرکز مراکز خرید فروشگاه‌ها و میادین میوه و تره‌بار و مطب پزشکان در هسته مرکزی شهر ابراز داشت: این تمرکز سبب شده تا سفرهای شهری به میادین و معابر خاص محدود شود در حالی که باید توزیع سفر به شکل مناسب صحیح و شایسته اتفاق بیفتد.
وی وجود مطب پزشکان بازار میوه و تره‌بار و مراکز خرید مردم را در داخل شهر عامل اصلی تردد عموم مردم به داخل شهر و ایجاد بار ترافیکی سنگین توصیف کرد و گفت: در ساعاتی خاص مردم اطراف شهر با حضور در مراکز یاد شده سعی می‌کنند کارهای خود را انجام دهند در حالی که بر بار ترافیکی  و کندی تردد افزوده می‌شود.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به فرهنگ‌سازی مقوله رانندگی و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و افزود: اگر رانندگی با فرهنگ صحیح و درست اتفاق بیفتد ما کمترین تخلف را شاهد خواهیم بود و در کنار آن باید جنبه بازدارندگی قوانین نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: رانندگان با توجه جدی به قوانین راهنمایی و رانندگی، در ترددهای خود به گونه‌ای عمل کنند تا با کمترین آسیب و تهدید کار رفت و آمد انجام شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول