اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره بزرگداشت حماسه کوی ذوالفقاری خبر داد:

برگزاری بزرگداشت حماسه مردم آبادان در کوی ذوالفقاری

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره بزرگداشت حماسه کوی ذوالفقاری گفت: این جشنواره به همت انجمن سینمای دفاع مقدس و با همکاری بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در آبادان برگزار می‌شود.

برگزاری بزرگداشت حماسه مردم آبادان در کوی ذوالفقاری
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سعید طاهری ظهر امروز در همایش گرامیداشت حماسه کوی ذوالفقاری آبادان که در فرمانداری این شهرستان و با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره بزرگداشت حماسه کوی ذوالفقاری قرار است از نهم تا هجدهم آبان ماه و با همت انجمن سینمای دفاع مقدس که زیر نظر بنیاد سینمایی روایت فتح است در شهرستان آبادان برگزار شود.
وی بیان کرد: آبادان ناگفته‌های بسیاری از دوران جنگ تحمیلی دارد و اتفاقات مهم و درخشانی در این شهر رخ داده که هرکدام صفحه درخشانی از تاریخ هستند.
طاهری در خصوص فداکاری‌های شهید دریاقلی سورانی که باعث وقوع آن حماسه تاریخی شد تصریح کرد: شهید سورانی یک فرد عادی بود که یک تصمیم غیر عادی و تاریخی گرفت و همین تصمیم منجر به نجات یک شهر شد.
دبیر جشنواره حماسه ذوالفقاری افزود: ما باید دریاقلی سورانی را به یک فرد قهرمان در تاریخ دفاع مقدس تبدیل کنیم زیرا او فردی عادی بود که با حماسه آفرینی و نجات یک شهر از زمین به آسمان عروج کرد.
وی در تشریح عوامل ماندگاری یک واقعه گفت: واقعه‌ای که در تاریخ ماندگار می‌شود باید برای خدا و در راه خدا انجام گیرد و عوامل و اهداف مادی و دنیوی نقشی در ان نداشته باشند.
طاهری ادامه داد: این رخداد همچنین باید در شرایطی به وقوع بپیوندد که از هر لحاظ باشد، مانند شرایطی که دریاقلی سورانی در آن قرار داشت.
وی گفت: علاوه بر این عوامل فرد باید بتواند در این شرایط خاص بهترین تصمیم را بگیرد تا به این ترتیب واقعه‌ای که رخ می‌دهد در تاریخ ثبت شده و ماندگار شود.
دبیر جشنواره گرامیداشت حماسه کوی ذوالفقاری آبادان افزود: برای احیای چنین واقعه مهمی که در گذر تاریخ رنگ باخته و در حال فراموش شدن است باید در قدم اول مردم شهر آگاهی یافته و اطلاع رسانی کافی در این زمینه برای آنان انجام شود.
طاهری برنامه‌های این جشنواره برای گرامیداشت یاد و خاطره قهرمانان این حماسه تاریخی و همچنین زنده نگه‌داشتن آثار ارزشمند این واقعه را اینگونه عنوان کرد: برای بزرگداشت این واقعه از خانواده‌های پرسنل ادارات و نهادهای مختلف شهر شروع کرده و برای آنها برنامه‌های متنوعی ترتیب داده‌ایم که در نوبت‌های مختلف در طول روز اجرا خواهند شد.
وی بیان کرد: این برنامه‌ها بازدید از یادمان شهید تندگویان، اجرای نمایش طنز توسط یک گروه نمایشی از آبادان، پخش فیلم «بهترین مجسمه دنیا» که کار یکی از کارگردانان آبادانی است و همچنین جشنی با حضور عموپورنگ برای دانش‌آموزان ابتدایی و پیش‌دبستانی را شامل می‌شود.
طاهری ادامه داد: برنامه‌ای که با حضور عموپورنگ برگزار می‌شود قرار است به طور زنده و مستقیم از شبکه دو سیما پخش شود.
دبیر جشنواره گرامیداشت حماسه کوی ذوالفقاری آبادان در پایان ابراز امیدواری کرد که این برنامه‌ها در اشاعه فرهنگ دفاع مقدس و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره ایثار و جانفشانی‌های مردم قهرمان کوی ذوالفقاری آبادان در سال 1359 که موجب حفظ آبادان و جلوگیری از اشغال آن توسط دشمن بعثی شد، تأثرگذار بوده و در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول