اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دومین اجلاسیه بزرگداشت سرداران شهید؛

سرود ویژه نیشابور رونمایی شد

خبرگزاری فارس: از سرود ویژه نیشابور همزمان با دومین اجلاسیه بزرگداشت سرداران، امیران و دو هزار و 300 شهید این شهرستان رونمایی شد.

سرود ویژه نیشابور رونمایی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیشابور نخستین شهر خراسان رضوی است که با اهتمام اهالی فرهنگ و هنر توانسته است سرود ویژه این شهر را ساخته که در کمیته فنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مورد ارزیابی قرار گرفته و رتبه الف و عالی را به خود اختصاص داده است.
محمود عباس‌نژاد افزود: این سرود ویژه توسط استاد خدابخش صفادل سروده شده و استاد احمد بیان آهنگ‌سازی آن را انجام داده است.
 وی با بیان اینکه این سرود به عنوان اثر برگزیده مقام اول را از آن خود کرده، ادامه داد: سرود ویژه نیشابور همزمان با دومین اجلاسیه بزرگداشت سرداران، امیران و دو هزار و ۳۰۰ شهید شهرستان نیشابور همزمان با سالروز شهادت امام جواد(ع) و دومین سالگرد سرلشکر پاسدار شهید نورعلی شوشتری و ایثارگران مجتمع فولاد در مجموعه توانیر نیشابور با حضور مسئولان عالی رتبه رونمایی شد.
وی گفت: این سرود از یک مقدمه و سه قسمت تشکیل شده که در ابتدای مقدمه صدای زنگ‌های بیم آور آمده که اشاره به تاریخ و سه تهاجم خانمان‌سوز و ویران‌گری که در طول تاریخ، ابرشهر نیشابور شاهد آن بوده است.
عباس‌نژاد اظهار داشت: صدای سازهای کوبه‌ای و شیون زنان نمایان‌گر این مصیبت‌ها است اما نیشابور سرافراز بارها از دامن بینالود با شور و شکوه روییده و درد و زخم‌های پیشینیان را نیز بر دوش کشیده است.
وی درباره قسمت‌های مختلف این موسیقی عنوان داشت: مقام یا مد قسمت اول سرود نیشابور مینور است که اشاراتی به همایون نیز شده و قسمت دوم در شور و قسمت سوم در مد ماژور نوشته شده است.
عباس‌نژاد خاطرنشان کرد: سرود ویژه نیشابور برای ارکستر سمفونیک، گروه کر و دو خواننده تنور نوشته و اجرا شده است که خوانندگی آن را دامون نورالدین و استاد احمد بیان بر عهده دارند.
وی تصریح کرد: همچنین نماهنگ توسط استاد احمد بیان و وحید بیان برای نیشابور ساخته شده است که در مجموعه توانیر نیشابور با حضور مسئولان عالی رتبه رونمایی شد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول