اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

نگاه واقع‌بینانه به عملکرد دولت به بهانه هفته دولت-6

دولت نگاه درستی به مسئله "حجاب و عفاف" ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس فراکسیون روحانیون مجلس گفت: دولت فعلی در خصوص مسئله "حجاب و عفاف" قصور یا تقصیر دارد؛ از همان ابتدا نیز نگاه این دولت به مسئله حجاب و عفاف نگاه درستی نبود.

دولت نگاه درستی به مسئله "حجاب و عفاف" ندارد
حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر رئیس فراکسیون روحانیون مجلس و امام جمعه موقت اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، با بیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری در هنگام قضاوت باید قوت‌ها و کاستیها با یکدیگر دیده شوند، اظهار داشت:‌ دولت نهم و دهم در حوزه‌هایی تلاشگر بوده و موفقیت‌هایی را داشته است.
 
رئیس فراکسیون روحانیون مجلس تصریح کرد: این دولت گفتمان امام(ره) و انقلاب را در شرایطی که به مسیر دیگری میرفت را زنده کرد؛ همچنین پرکاری، سفرهای استانی، مسکن مهر و سهام عدالت از اقدامات خوب این دولت به شمار میرود.

وی بر همین اساس به هدفمندی یارانه‌ها اشاره و اضافه کرد: این موضوع هرچند کاستیهایی دارد و طبق مصوبه مجلس که قرار بود طی 5 سال اجرا شود نبوده و با عجله انجام شد اما میتوان آن را نیز از نقاط خوب این دولت دانست.
 
امام جمعه موقت اصفهان در ادامه به اقدامات دولت در عرصه فرهنگی اشاره کرد و افزود: دولت برای بودجه‌های تبلیغاتی و فرهنگی فراتر از مصوبه‌های اصلی که برای نهادهای فرهنگی در هر سفر استانی بودجه‌های زیادی گذاشته، معمولا تخصیص و تأمین نشده است. 
 
حجت‌الاسلام رهبر در خصوص مسئله حجاب و عفاف یادآور شد: دولت فعلی در خصوص مسئله حجاب و عفاف قصور یا تقصیر دارد؛ از همان ابتدا نیز نگاه این دولت به مسئله حجاب و عفاف نگاه درستی نبود.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس تأکید کرد: در انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری نیز این موضوع را مطرح میکردند که مشکل ما لباس و موی بچه‌هایمان نیست؛ از این رو چنین موضع‌گیریهایی از اول موجب شد فضای تسامح و تساهلی که در دوره اصلاحات خراب شده بود خراب‌تر شود و یک نفر نبود که به پوشش‌های زننده تذکر دهد.
 
*برخی حرف‌های دولت چراغ سبز به بیبندوباریها بود

وی اضافه کرد: واقعیت این است که دولت فعلی برای مسئله حجاب و عفاف هیچ کاری نکرد؛ بلکه حرف‌هایی میزد که چراغ سبز به بیبندوباریها بود و ما در بیان این مسئله با هیچکس رودربایستی نداریم.

حجت‌الاسلام رهبر با بیان اینکه آنچه مردم از این دولت انتظار داشتند برآورده نشد، گفت: مردم در راهپیماییهای خود و مراجع و علماء نیز همواره به مسئله حجاب و عفاف تأکید داشتند اما یکدفعه نشریه‌ای از همین دستگاه بیرون میآید که بحث حجاب و عفاف و چادر مشکی را زیر سؤال میبرد؛ گویی هیچ مشکلی در این مملکت غیر از این موضوع وجود ندارد.
 
امام‌جمعه موقت اصفهان بر همین اساس نگاه دولت نهم و دهم را به مسئله حجاب و عفاف نگاه درستی ندانست و افزود: نیروی انتظامی باید فعالیت خود را در این زمینه ادامه دهد؛ حال شاید از هزار اقدام خوب یک اقدام نامناسبی صورت گیرد این کار مثل عمل جراحی پزشکی است که از هزار جراحی خوب یک جراحی بد نیز ممکن است از سوی یک پزشک صورت گیرد.
 
وی با بیان اینکه مطرح کردن حرف‌هایی مثل "گشت ارشاد نباید باشد، اگر به کسی حرفی زده شود ما برخورد میکنیم" از سوی دولت اصلاً درست نیست، گفت: در شهرهای بزرگ مثل تهران و اصفهان به قدری بیحجابی و بندوباری زننده است که این دولت باید پاسخگوی آن باشد؛ ممکن است آنها بگویند کار فرهنگی بر عهده ما نیست که در جواب باید گفت نص صریح قرآن این است که "حکومت در مقابل منکرات مسئول است".
 
حجت‌الاسلام رهبر با تأکید بر اینکه حکومت همانگونه که از مشروب‌خواری و فساد جلوگیری میکند باید با بیحجابی نیز برخورد کند، ادامه داد: دولت برخی مواقع ادعا میکند با تشکیلات سازمان‌یافته برخورد میکند که باید گفت تا کنون با کدام تشکیلات سازمان یافته برخورد کرده است؟

‌رئیس فراکسیون روحانیون مجلس تصریح کرد:‌ بیحجابی جوانان را گمراه میکند از این رو در این زمینه باید نظارت صورت گیرد اما متأسفانه هیچ نظارتی صورت نگرفته و نیروی انتظامی جسته و گریخته اقداماتی را انجام میدهد.

وی با بیان اینکه فرهنگ تنها به موضوع عفاف و حجاب مربوط نمیشود، اظهار داشت: فیلم‌های سینمایی و رسانه ملی نیز جزئی از دولت و نظام ما به شمار میروند، هزاران میلیارد تومان برای رسانه ملی هزینه میشود اما منهای برخی کارهای خوب حتی یک برنامه برای موضوع حجاب و عفاف چه توجیهی و چه ارشادی گذاشته نشده است.
 
حجت‌الاسلام رهبر بر همین اساس به در اختیار داشتن بودجه بالای وزارت ارشاد اشاره کرد و گفت: متأسفانه وزارت ارشاد نیز در این زمینه هیچ اقدامی انجام نداده است.

امام جمعه اصفهان به مصوبه مد و لباس ایرانی و اسلامی اشاره کرد و گفت: سه وزارتخانه صنایع، بازرگانی، ارشاد و صدا و سیما باید این مصوبه را اجرا میکردند اما اکنون باید از آنها پرسید که تاکنون چه کاری در این زمینه انجام داده‌اند؟

وی در پایان خاطر نشان کرد: در خصوص مسئله حجاب و عفاف در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز صریحاً باید گفت این دولت هیچ اقدامی چه در دانشگاه، چه در آموزش و پرورش انجام نداده است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول