اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس جمهور خواستار شد:

تحقق تصویب طرح جامع مدیریت پیشگیری

خبرگزاری فارس: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: تصویب و اجرای طرح جامع پیشگیری حریق توقعی است که باید هر چه زودتر محقق شود.

تحقق تصویب طرح جامع مدیریت پیشگیری
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدجواد محمد‌زاده که برای شرکت در نخستین همایش بین‌المللی آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی در گرگان حضور یافته بود، در جمع مدیران استان گلستان اظهار داشت: این طرح با همکاری سازمان مراتع و آبخیزداری کشور، مدیریت بحران و محیط زیست تدوین شده است که هنوز به تصویب نهایی نرسیده و امیدوار هستیم با عنایت دولت و مجلس این طرح به تصویب برسد.
وی افزود: در این طرح یک پروسه کلی پیش آگاهی، پیشگیری، مقابله، اطفا و احیا در نظر گرفته شده است و امیدواریم که با تجهیز منابع، آموزش ذی‌نفعان و ماموران این عرصه آن را نهادینه سازیم.
محمدی‌زاده خاطرنشان کرد: وسایل، تجهیزات، امکانات حریق و تجهیزات جانبی در این طرح دیده شده است و حتی توانسته‌ایم بخش مهمی از این تجهیزات را خریداری و در اختیار سازمان محیط زیست قرار دهیم.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با اشاره به اینکه طرح‌های جامع تفصیلی متناسب با هر استان تدوین شده است، بیان داشت: موضوع ساختارها و تشکیلات، سهم هر یک از دستگاه‌ها در اطفا حریق، استفاده از ظرفیت هوایی نیروهای مسلح و آموزش جوامع محلی در این طرح‌ها در نظر گرفته شده است که برای اجرای آن اعتبارات استانی کفایت نمی‌کند و باید ردیف اعتبارات ملی برای آن در نظر گرفت.
وی به اقدامات این سازمان در نقاط آتش‌خیز اشاره کرد و گفت: ایجاد ساخت و ساز منابع آبی در محل‌های بحران، ایجاد جاده‌‌های قابل دسترسی و پیش‌بینی مکان‌های اطفا حریق از جمله این اقدامات است که در دستور کار قرار دارد.
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با بیان اهمیت آموزش افراد در این راستا خاطرنشان کرد: آموزش پرسنل، جوامع محلی مثل عشایر و روستانشینان حاشیه جنگل، فرهنگ‌سازی برای عموم و برگزاری کارگاه‌های آموزشی نیز از دیگر اقداماتی است که در این زمینه صورت پذیرفته است.
محمدزاده افزود: محور اصلی انجام این فعالیت‌ها عمدتا در استان گلستان و استان‌هایی که دارای عرصه‌های منابع طبیعی هستند، بوده است.
نخستین همایش بین‌المللی آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی با حضور مسئولان کشوری و استانی در گرگان آغاز به کار کرد.
هدف از برگزاری این همایش شناخت و ارائه نظرات دانشمندان و پژوهشگران در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، مدیریت مبارزه صحیح با آتش‌سوزی، شناخت مناسب‌ترین روش‌های احیا پس از آتش‌سوزی و شناسایی روش‌ها و امکانات نوین در پیش آگاهی، پیشگیری، کشف و اطفا حریق است.
همچنین رفتارشناسی و اکولوژی آتش‌سوزی، ساختار تشکیلاتی در مدیریت زمینی و هوایی آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی و شناسایی عوامل موثر در آتش‌سوزی از دیگر اهداف این همایش است.
این همایش از امروز تا ششم آبان ماه در تالار خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با محورهای تغییرات اقلیم در آتش‌سوزی، مدیریت و مبارزه با آتش‌سوزی و تاثیر آتش‌سوزی بر محیط زیست برگزار می‌شود.
همچنین احیا عرصه‌ها پس از آتش‌سوزی، رفتارشناسی و اکولوژی آتش‌سوزی، کاربرد فناوری نوین در آتش‌سوزی، مسائل اقتصادی و اجتماعی در حریق و ساختار تشکیلاتی در مدیریت بحران، از دیگر محورهای این همایش بین‌المللی است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول