اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد:

320 هسته در ستاد پیشگیری از وقوع جرم یزد تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: هم‌اکنون در هسته ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی استان یزد 213 هسته فعال هستند و به زودی 107 هسته دیگر نیز در استان تشکیل می‌شود.

320 هسته در ستاد پیشگیری از وقوع جرم یزد تشکیل می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علی‌اصغر رفاهی عصر امروز در همایش علمی کاربردی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی با بیان اینکه در استان یزد چهار کار گروه پیشگیری از وقوع جرم توسط این معاونت تشکیل شده است، افزود: این چهار گروه شامل کارگروه پیشگیری از سرقت، ایراد ضرب و جرح، مواد مخدر و جرایم سایبری هستند.
سید علی‌اصغر رفاهی با اشاره به سایر فعالیت‌های صورت گرفته توسط این معاونت اظهار داشت: اتاق فکری با حضور افراد زیادی شامل روحانیون، قضات و... تشکیل شده که هر چند یک‌بار تشکیل و مسائل و جرایم مهم استان بررسی و راهکارهای پیشگیری ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 213 هسته ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی در استان یزد تشکیل شده است، افزود: به زودی 107 هسته دیگر نیز در استان تشکیل می‌شود.
رفاهی، اختصاص کلاس‌های ویژه آموزش در راستای آشنایی مردم با مسائل حقوقی و طرح همیار پیشگیری را از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این معاونت عنوان کرد.
وی با تأکید بر همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها برای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه افزود: در راستای تحقق جامعه‌ای پاک و عاری از هر گونه جرم و جنایت، مردم نیز باید دخیل باشند و همکاری کنند
استاندار یزد نیز در این همایش ضمن تقدیر از عملکرد دستگاه قضائی در برخورد با جرائم اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرم تنها وظیفه قوه قضائیه یا نیروی انتظامی نیست و همان‌گونه که در زمان جنگ همه آحاد جامعه به صحنه آمدند و دفاع کردند، در این زمینه نیز باید تمامی جامعه همکاری کنند.
محمدرضا فلاح‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه تهاجم فرهنگی غرب تیشه به ریشه فرهنگ اسلامی جامعه زده و باعث رواج ناهنجاری‌ها در کشور شده است، افزود: برای دفع این تهاجم همه آحاد جامعه باید در مقابل آن بایستند و خانواده‌ها به عنوان معلم اول نقش اساسی در کنترل و تربیت فرزندان خود و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه دارند.
وی تصریح کرد: آگاه کردن مردم از این تهاجم فرهنگی به ویژه مضرات تکنولوژی جدید نظیر اینترنت و .... باعث می‌شود مردم وارد عمل و همکاری با ما شوند.
فلاح‌زاده از نقش دولت به عنوان معلم ثانی در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه یاد کرد و ادامه داد: دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و صدا و سیما نیز باید به عنوان سومین عامل، وارد عمل شوند و مردم را از آسیب‌های اجتماعی و ابزارهای تهاجم فرهنگی آگاه کنند.
وی با بیان اینکه هدف از خلقت انسان به عنوان اشرف مخلوقات عبادت خداوند است، افزود: عبادت خداوند در انجام واجبات و مستحبات خلاصه می‌شود و اگر از قلمرو این دو خارج شدیم مرتکب محرمات و گناه شده‌ایم.
فلاح‌زاده خاطرنشان کرد: اسلام دینی است که به طور کامل حقوق بشر را رعایت کرده و حرمت افراد در اسلام بالاتر از حرمت کعبه است زیرا اگر مردم آداب اسلامی را رعایت کنند و به مسائل شرعی تقید داشته باشند، جرم و جنایت در جامعه کمتر می‌شود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول