اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هزینه‌ بالغ بر 45 میلیون یورو صورت می‌گیرد؛

اجرای مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز با فایناس بین‌المللی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: اجرای طرح مدول دوم تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب تبریز به روش طرح و اجرا و فایناس به صورت بین‌المللی و توسط یک پیمانکار در مدت 36 ماه و با هزینه‌ای بالغ بر 45 میلیون یورو اجرا خواهد شد.

اجرای مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز با فایناس بین‌المللی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا پور رجب بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون هفت تصفیه‌خانه فاضلاب در سطح استان با ظرفیت کامل در حال فعالیت است و شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی تنها شرکتی است که در بیش از 17 شهر آن طرح‌های فاضلاب اجرا می‌شود.
پوررجب با اشاره به تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فعال در سطح استان افزود: تعداد تصفیه‌خانه‌های فعال موجود در استان هفت واحد بوده و ظرفیت  تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فعال استان بیش از 243 هزار متر مکعب در روز است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز کارهای اجرایی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرهای بناب با پیشرفت فیزیکی بیش از 75درصد، بستان‌آباد با 85 درصد و تصفیه‌خانه فاضلاب سراب با 95 درصد پیشرفت فیزیکی با جدیت در حال پیگیری است و امیدواریم تصفیه‌خانه فاضلاب سراب به زودی با حضور مقامات کشوری و استانی به بهره‌برداری برسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب تبریز گفت: تصفیه خانه بزرگ فاضلاب تبریز یکی ازمدرن‌ترین تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور به شمار می‌رود که در چهار کیلومتری غرب تبریز در ضلع جنوبی رودخانه آجی چای و در پایین‌ترین نقطه شهر واقع شده بطوریکه انتقال فاضلاب از داخل رودخانه به طول 21 کیلومتر به تصفیه‌خانه بصورت ثقلی انجام می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در بخش دیگری از سخنــان خود درخصوص مشخصات فاز اول تصفیه خانه فاضلاب تبریز گفت: سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز شامل دو مرحله تصفیه فیزیکی ( مرحله اولیه تصفیه ) و مرحله تصفیه بیولوژیکی ( مرحله ثانویه تصفیه ) و در نهایت گندزدایی است.
 وی ادامه داد: فرآیند تصفیه بیولوژیکی فاضلاب از نوع لجن فعال با هوادهی دیفیوزری و تجهیزات هضم بی هوازی جهت تصفیه و تثبیت لجن تولیدی است.
پوررجب در ادامه به واحدهای مختلف تصفیه خانه فاضلاب تبریز و کارکرد آنها اشاره کرد و گفت: تصفیه خانه فاضلاب تبریز در 17 مرحله کار تصفیه پساب را انجام می‌دهد که در مرحله نخست، فاضلاب از طریق کانال ورودی که 500 متر طول و 3.5 متر عرض و بصورت روباز و برای طرح نهایی ( برای سه فاز ) طراحی، محاسبه و اجرا شده است برای  انتقال فاضلاب به هر کدام از فازهای تصفیه‌خانه است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب  آذربایجان‌شرقی یادآور شد:  با توجه به اینکه ظرفیت مدول اول تصفیه خانه فاضلاب تبریز یک هزار و 500 لیتر در ثانیه است تصفیه خانه در زمان پیک ( صبح و شب ) با ظرفیت کامل کار می‌کند.
وی اجرای فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز را ضروری دانست و یادآور شد: مطالعات فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز به اتمام رسیده و در حال حاضر در شرف انتخاب پیمانکار اجرای طرح است.
پوررجب خاطرنشان کرد: نحوه انتخاب پیمانکار و اجرای طرح مدول دوم تصفیه خانه بزرگ فاضلاب تبریز به روش( EPC F ) بوده یعنی طرح و اجرا و فاینانس بصورت بین‌المللی و توسط یک پیمانکار در مدت 36 ماه و با هزینه‌ای بالغ بر 45 میلیون یورو اجرا خواهد شد و بعد از اتمام پروژه به مدت 24 ماه توسط پیمانکار از آن بهره‌برداری خواهد شد و در حال حاضر در حال برگزاری مناقصه بین‌المللی است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول