اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از دو هفته اعتراض؛

مشکلات کارگران لوله‌سازی خوزستان ادامه دارد

خبرگزاری فارس: در حالی که استاندار خوزستان مشکل کارگران لوله‌سازی خوزستان را حل شده اعلام کرده، دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان از پابرجا بودن مشکلات این کارگران خبر داده است.

مشکلات کارگران لوله‌سازی خوزستان ادامه دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بیش از دو هفته از تجمع روزانه کارگران لوله‌سازی خوزستان در مقابل استانداری می‌گذرد و مشکلات این کارگران هنوز حل نشده است.
مشکلات شرکت لوله‌سازی خوزستان که از تولیدکننده‌های اصلی لوله‌های مورد نیاز کشور است، از سال ۸۱ با واگذار شدن به بخش خصوصی ناکارآمد آغاز شد و کارگران این شرکت بار‌ها در اعتراض به وضعیت خود دست به تجمع زده‌ان؛. تجمع این کارگران از دو هفته پیش برای چندمین بار و تقریبا همه روزه در مقابل استانداری خوزستان برگزار شد و این کارگران بازنشستگی و ۲۴ ماه حقوق معوقه خود را مطالبه کرده‌اند؛ اما انگار تجمع این کارگران و مسدود شدن خیابان دیگر برای مسئولان عادی شده است چرا که با گذشت این مدت هنوز خبری از حل قطعی مشکل این کارخانه نشده است.

* مشکل حل شده؛ تجمع نکنید
استاندار خوزستان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز در رابطه با تجمع کارگران لوله‌سازی خوزستان در روزهای اخیر، مشکل این کارگران را حل شده اعلام کرد.
سیدجعفر حجازی مشکل اصلی کارگران تجمع کننده را بازنشستگی دانست و گفت: با توجه به مصوبه مجلس مشکل بازنشستگی کارگران حل شده و به آن‌ها هم اعلام شده است و کارگران دیگر نباید تجمع کنند.
وی افزود: این مصوبه تا یک هفته آینده به تامین اجتماعی ابلاغ می‌شود و بر اساس آن می‌توان مشکل بازنشستگی کارگران را حل و فصل کرد.

* تکلیف حقوق معوقه کارگران روشن شود
دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان اما خبر حل شدن مشکلات کارگران لوله سازی خوزستان را رد کرد.
آقایار حسینی گفت: با وجودی که گفته شده مشکل بازنشستگی ۱۰۰ نفر از کارگران حل شده، اما هنوز مشکل حقوق معوقه و سنوات خدمتی این افراد پابرجاست.
وی افزود: حدود ۱۴۰ نفر از کارگران این کارخانه هم هستند که واجد شرایط بازنشستگی نیستند و حقوق معوقه خود را مطالبه می‌کنند که آنهم هنوز حل نشده است.
حسینی مطالبه دیگر کارگران این کارخانه را راه‌اندازی دوباره شرکت لوله‌سازی خوزستان عنوان کرد و افزود: این کارگران تقاضا دارند که با توجه به امکان تولید و تقاضا برای خرید محصول، با حل مشکل مدیریت، کارخانه دوباره فعال شود.
به گفته وی، حدود ۱۴۰ نفر از کارگران قراردادی این شرکت نیز حقوق معوقه خود را نگرفته‌اند و اخباری که درباره حل مشکل این کارخانه عنوان می‌شود صحت ندارد.
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی نیز ادامه دار بودن مشکلات کارخانه لوله‌سازی خوزستان را نبود اراده حل مشکل در وزارت صنایع می‌داند.
سید شریف حسینی گفت: ستاد تسهیل و پشتیبانی صنایع در استان برای حل مشکل این کارخانه مصوباتی داشته که تا کنون اجرایی نشده است.
نایب رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با تاکید بر تعیین تکلیف این کارخانه تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود این شرکت به بخش خصوصی واگذاری شود و مشکل این کارخانه به عنوان یکی از سرمایه‌های استان باید حل شود.
وی گفت: چندین جلسه کمیسیون کارگری، جداسازی بدهی‌های کارگران از بدهی‌های شرکت و تمام مقدمات برای حل مشکلات این شرکت آماده است اما اراده‌ای در وزارت صنایع وجود ندارد و هر بار به معاونت‌ها مراجعه کردیم آن را حل نکردند.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت صنایع در حال حاضر نام وزارتخانه را یدک می‌کشد و اگر اراده‌ای برای حل مشکلات کارخانه‌های بحران زده استان وجود داشت راه حل آن ساده بود.
وی با بیان اینکه وزیر جدید صنایع و بازرگانی از وضعیت کارخانه لوله‌سازی خبر ندارد، گفت: در حال حاضر تمام دنیا از مشکل شرکت لوله‌سازی خوزستان مطلع شده‌اند اما رسیدگی به شکایات وزارت صنایع از این مشکل اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول