اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان خبر داد:

عضویت بیش از 90 هزار دانش‌آموز زنجانی در بسیج دانش‌آموزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از عضویت بیش از 90 هزار دانش‌آموز در سازمان بسیج دانش‌آموزی استان زنجان خبر داد.

عضویت بیش از 90 هزار دانش‌آموز زنجانی در بسیج دانش‌آموزی
 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا مولایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 9 هزار دانش‌آموز دختر و 10 هزار دانش‌آموز پسر در مقطع ابتدایی سازمان بسیج دانش‌آموزی عضو بوده و فعالیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه 35 هزار نفر از دانش‌آموزان مقطع راهنمایی در سازمان بسیج دانش‌آموزی عضو هستند، افزود: این تعداد 60 درصد کل دانش‌آموزان استان را تشکیل می‌دهد.
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از عضویت 36 هزار و 500 دانش‌آموزان مقطع دبیرستان در سازمان بسیج دانش‌آموزی خبر داد و بیان کرد: 63 درصد کل دانش‌آموزان استان عضو این تشکل هستند.
وی با اشاره به اینکه 2 هزار باب مدرسه در استان وجود دارد،خاطرنشان کرد: 986 باب مدرسه ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در سازمان بسیج دانش‌آموزی استان عضو هستند.
مولایی با بیان اینکه از 12 هزار فرهنگی، 8 هزار فرهنگی در سازمان بسیج فرهنگیان استان عضو هستند، گفت: فرهنگیان در کنار دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند.
وی تصریح کرد: سازمان بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزان برنامه‌های مختلفی را در راستای تقویت بنیه این قشر عظیم جامعه داشته و برنامه‌ریزی‌های مختلفی را انجام می‌دهد.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان تقویت بنیه اعتقادی دانش‌آموزان و فرهنگیان را از برنامه‌های سازمان برشمرد و گفت: در راستای تقویت بنیه اعتقادی دانش‌آموزان و فرهنگیان جلسات پاسخ به شبهات دینی، برپایی نماز جماعت به ویژه در مدارس شبانه‌روزی و اعزام کاروان‌های راهیان نور از برنامه‌های این سازمان است.
وی تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان و فرهنگیان را از دیگر برنامه‌های شاخص سازمان دانست و یادآور شد: آزمون‌های مختلف کنکور، المپیاد، پیشرفت تحصیلی و طرح آیه‌های تمدن از دیگر برنامه‌های سازمان در این راستا است.
مولایی برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری را از برنامه‌های سال جاری اعلام کرد و ادامه داد: برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، قرآنی و هنری در مقاطع مختلف از برنامه‌های سازمان است.
وی تقویت بنیه دفاعی دانش‌آموزان را در قالب برنامه‌های مختلف از جمله اعزام کاروان‌های راهیان نور را از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان عنوان کرد.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه بخش تئوری درس آمادگی دفاعی دانش‌آموزان دوم دبیرستان به عهده آموزش و پرورش است، گفت: آموزش‌های نظامی این درس در قالب اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.
وی حفظ انسجام تشکیلاتی را از اهداف سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: در این راستا با برنامه‌ریزی‌های مختلف صبحگاه و نشست‌های سیاسی برای دانش‌آموزان در راستای حفظ انسجام تشکیلاتی سازمان برگزار می‌شود.
مولایی حمایت از نخبگان را از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان اعلام کرد و افزود: این سازمان از مخترعان، نخبگان و مبتکران با توجه به اعتبارات موجود حمایت می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود  اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و آشنایی دانش‌آموزان با رشادت‌های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس را از اهداف اجرای این برنامه عنوان کرد و یادآور شد: در این سفر چهار روزه دانش‌آموزان از مناطق مختلف عملیاتی بازدید می‌کنند.
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان اذعان داشت: با اجرای این برنامه، دانش‌آموزان از نزدیک با گوشه‌ای از زوایای پنهان جنگ تحمیلی آشنا شوند.
وی با اشاره به این که بر اساس پیش‌بینی‌های به عمل آمده در سال تحصیلی 91-90، دانش‌آموزان دختر نیز درقالب درس آمادگی دفاعی، به مناطق جنگی اعزام شوند، تصریح کرد: این اردوها با استفاده از بسترهای قانونی موجود برگزار شده و دانش‌آموزان داوطلبانه می‌توانند در کاروان‌های راهیان نور شرکت کنند.
مولایی با تاکید بر اینکه حضور در مناطق جنگی، تاثیرات روحی و روانی مثبتی برای دانش‌آموزان به همراه دارد، افزود: با توجه به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی دراین سفرها، قطعا تاثیرات مثبت آن چشمگیر است.
وی با بیان اینکه اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی برای آموزش درس آمادگی دفاعی به هیچ عنوان اجباری نیست، بیان کرد: نخستین کاروان دانش‌آموزان استان از امروز عازم این مناطق می‌شوند.
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به تشویق اولیای دانش‌آموزان برای حضور آنان در کاروان‌های راهیان نور خاطرنشان کرد: تاثیرگذاری این کاروان‌ها موجب توجه جدی اولیا به این مقوله شده است.
وی یادآورشد: با حضور اقشار مختلف مردم در این مناطق دانش‌آموزان با حماسه‌های رزمندگان اسلام آشنا شده و با همراهی سرداران این دوران با دانش‌آموزان با دلاورمردی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس آشنا می‌شوند.
مولایی اجرای هر برنامه‌ای را دارای هویت خاص دانست و تصریح کرد: اردوهای راهیان نور از برنامه‌های معنوی و جهادی کشور است که با برنامه‌ریزی‌های مطلوبی و اجرای برنامه‌های شاخص تاثیرات خوبی در جامعه دارد.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول