اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

/خبرنگار اعزامی فارس به دمشق گزارش می‌دهد/

حضور میلیونی ملت سوریه در حمایت از اسد/شعارهای مردمی علیه الجزیره و العربیه

خبرگزاری فارس: بیش از یک میلیون نفر از شهروندان سوریه از صبح امروز با حضور در میدان امویین شهر دمشق حمایت خود را از نظام بشار اسد اعلام کردند.

حضور میلیونی ملت سوریه در حمایت از اسد/شعارهای مردمی علیه الجزیره و العربیه
به گزارش خبرنگار اعزامی فارس به دمشق، بیش از یک میلیون‌ نفر از شهروندان سوری از نخستین ساعت صبح امروز با برگزاری یک راهپیمایی در حمایت از نظام بشار اسد مخالفت خود را با هرگونه دخالت خارجی در امور سوریه اعلام کردند.

صدها هزار نفر از زنان و مردان سوری پس از طی چندین کیلومتر مسافت و با در دست داشتن تصاویری از بشار اسد و حافظ اسد پرچم سوریه، پرچم حزب الله، پرچم فلسطین در میدان امویین شهر دمشق تجمع کردند.

در این تجمع سوری‌ها تاکید کردند که حمایت از فلسطین حمایت از مقاومت و حمایت از سوریه مسائلی است که هرگز از آن شانه خالی نخواهند کرد.

در این تظاهرات علیه شخص رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه علمای مسلمین همچنین علیه برهان غلیون رئیس شورای انتقالی سوریه که در فرانسه به سر می‌برد شعارهای سر دادند.

همچنین سوری‌ها با برافراشتن پرچم‌های روسیه و چین در کنار پرچم سوریه از این دو کشور به خاطر وتوی پیش نویس قطعنامه علیه سوریه و هرگونه دخالت نظامی ناتو در شورای امنیت قدردانی کردند.
 
تظاهرات‌کنندگان سوریه شعار "الشعب یرید بشار الاسد"؛ (ملت خواستار بشار اسد است) سردادند.

در این تجمع که دهها هزار نفر از دانشجویان و دانش آموزان و شخصیت‌های برجسته سوری شرکت کرده بودند هرگونه دخالت خارجی در امور سوریه را مردود دانسته و علیه 2 شبکه خبری الجزیره و العربیه شعارهایی سر دادند.

شرکت کنندگان سوری در عین حالی که شعار ملت خواهان بشار اسد است، را سر می‌دادند درخت سوریه را که به صورت پارچه نوشته‌ای بزرگ به همراه خود آورده بودند در میدان امویین برافراشتند. 

یکی از دانشجویان دانشگاه دمشق که در این میدان و در این مراسم حضور یافته بود به خبرنگار ما گفت: من امروز اینجا آمده‌ام تا ضمن اعلام حمایت از شخص رئیس جمهور و نظام حاکم بر سوریه مخالفت خود را با هرگونه توطئه علیه کشورم  یا دخالت در امور داخلی سوریه اعلام کنند.

وی افزود: ملت سوریه حامل یک پیام مهم هستند و آن اینکه حتی در شرایطی که خود شخص رئیس جمهور بخواهد از قدرت کنار گیری کند ما چنین اجازه‌ای نخواهیم داد چرا که شخص بشار اسد مایه قدرت، صلابت و ایستادگی در خط مقدم حمایت مقاومت است.

در این مراسم که هم اکنون تا لحظه مخابره این خبر نیز ادامه داد طیف‌های مختلف سوری در حمایت از بشار اسد و نظام این کشور به ایراد سخن می‌پردازند.

حواشی مراسم برگزاری تظاهر میلیونی سوری‌ها در حمایت از بشار اسد متعاقبا ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول