اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

تولید 20 درصد ماهی سردآبی کشور در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: 20 درصد از ماهی سردآبی کشور در این استان تولید و عرضه می‎شود.

تولید 20 درصد ماهی سردآبی کشور در چهارمحال و بختیاری
صفدر نیازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: در حال حاضر افزون بر 270 مزرعه و کارگاه پرورش ماهی در این استان فعال است.
وی از تولید 6 هزار تن ماهی سردآبی در این استان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید ماهی سردابی تا پایان سال‌جاری در این استان به مرز 14 هزار تن افزایش یابد.
نیازی افزود: این میزان تولید ماهی سردآبی برای دارندگان مزارع و کارگاه‌های پرورش ماهی در این استان افزون بر 180 میلیارد ریال درآمد زایی داشته است.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر این استان مقام نخست تولید ماهی سردآبی را در کشور در اختیار دارد، گفت: اجرای پروژه پرورش ماهی در سد کارون چهار، ایجاد 3 هزار حلقه چاه دارای پمپاژ از مهم‌ترین برنامه‌های در دستور کار این سازمان در راستای حفظ جایگاه نخست استان در تولید ماهیان سردآبی است.
وی با بیان اینکه شهرستان اردل بیشترین تولید ماهی را به خود اختصاص داده است، گفت: همچنین میزان تولیدات ماهی قزل‎آلا در این استان زمینه اشتغال 2 هزار نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده است.
نیازی با بیان اینکه 90 درصد ماهی قزل‌آلای پرورشی چهارمحال و بختیاری صادر می‌شود، گفت: کشورهای عربستان، عراق و همچنین سایر استان‌های کشور به‌ویژه استان تهران عمده‌ترین بازار مصرف ماهی سردآبی پرورش یافته در این استان به شمار می‌رود.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: در حال حاضر مصرف ماهی تولیدی در این استان 10 درصد میزان تولیدات این استان را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به دیگر برنامه‌های تدوین شده در سال‌جاری، گفت: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام از جمله مجتمع یک‌هزار تنی رفن و مجتمع وفقی 500 تنی میانکوه اردل از مهم‌ترین برنامه‌های این مدیریت است که درصدد هستیم با تخصیص اعتبارات لازم آن را در سال‌جاری به پایان برسانیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول