اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت استان همدان خبر داد:

توزیع 4500 واکس آنفلوآنزا در همدان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت استان همدان از توزیع 4 هزار و 500 واکسن آنفلوآنزا در استان همدان خبر داد.

توزیع 4500 واکس آنفلوآنزا در همدان
محمدمهدی مجذوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: با توجه به اینکه فصل‌های سرد سال را پیش رو داریم  و در این مدت نیز احتمال بروز آنفلوآنزا بیشتر است، حدود 4 هزار و 500 واکسن آنفلوآنزا را آماده توزیع داریم.
وی اضافه کرد: واکسن‌های آنفلوآنزای تهیه شده آماده توزیع در مراکز بهداشت و درمان، مراکز بیمارستانی، بیماران خاص شامل بیماران مبتلا به سل، اچ‌آی‌وی، هموفیلی، بیماران دیالیزی، بیماران قلبی عروقی و سالمندانی است که در مراکز نگهداری سالمندان مراقبت می‌شوند و همچنین آن دسته از کارمندان محیط زیست و دامپزشکی که در تماس با پرندگان هستند.
رئیس مرکز بهداشت استان همدان تصریح کرد: واکسن آنفلوآنزایی که امسال استفاده می‌شود برای سه سوش و گونه آنفلوآنزا شامل H1M1 و H3N2 و همچنین آنفولانزای B، تأثیر دارد و بسیار مناسب است.
وی بیان کرد: در حال حاضر توصیه ما این است که خانم‌های باردار، سالمندان بالای 65 سال، افرادی که بیماری‌های قلبی عروقی دارند و یا افرادی که بیماری‌های ریوی مانند آسم یا گوانشیت‌های مزمن دارند، واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.
مجذوبی با بیان اینکه 4 هزار و 500 واکسن تهیه شده توسط مرکز بهداشت استان در مراکز خاصی توزیع می‌شود، گفت: افرادی که خود تمایل دارند و از جمله برای خردسالان زیر شش سال نیز می‌توانند این واکسن را که در داروخانه‌ها موجود است، استفاده کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه معمولاً هر ساله همه‌گیری‌هایی در خصوص آنفولانزا وجود دارد که در اغلب کشورها نیز اتفاق می‌افتد، افزود: هر سال نوعی که ایجاد می‌شود یا سوشی که می‌آید با سوش سال قبل تفاوت جزئی دارد.
رئیس مرکز بهداشت استان همدان با بیان اینکه ممکن است که امسال نیز شاهد شیوع آنفلوآنزا باشیم، متذکر شد: این امکان هست که گستردگی آن نسبت به سال گذشته متفاوت باشد.
وی با بیان اینکه میزان گستردگی آنفولانزا در سال جاری خیلی قابل پیش‌بینی نیست، تصریح کرد: همه‌گیری که سال گذشته شاهد آن بودیم همه‌‌گیری جهانی بود اما باید گفت در سال‌ جاری، قطعاً به آن وسعت نخواهد بود.
مجذوبی در پایان خاطرنشان کرد: همه مردم می‌توانند واکسن آنفولانزا را از داروخانه‌ها تهیه کنند چراکه ما فقط به افراد خاصی نظیر بیماران خاص، سالمندان، بخشی از کارمندان محیط زیست یا دامپزشکی که با پرندگان و طیور به صورت مستقیم سر و کار دارند و نیز بخشی از نیروهای انتظامی که در حوزه بهداشت فعالیت دارند این واکسن را به صورت رایگان توزیع می‌کنیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول