اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار یزد در جمع اتحادیه صنف پوشاک:

الگوهای ایرانی اسلامی در طراحی پوشاک استفاده شود

خبرگزاری فارس: فرماندار یزد خواستار استفاده از الگوهای ایرانی اسلامی در طراحی پوشاک شد.

الگوهای ایرانی اسلامی در طراحی پوشاک استفاده شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، عزیزالله سیفی صبح امروز در اجلاس سالانه صنف پوشاک یزد با اشاره به اینکه بحث عفاف و حجاب یکی از مباحث ریشه‌دار و مهم ادیان الهی دیگر و زمان‌های دور بوده است، اظهار داشت: حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشرى و به ویژه جوامع اسلامى مطرح است.
وی خاطرنشان کرد: نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت‌های باورهای دینی مستلزم برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است.
فرماندار یزد بیان کرد: حجاب و عفاف یکی از ضرورت‌های بسیار مهم برای امنیت اخلاقی و اجتماعی کشور است و این امر مستلزم آن است که تمام دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و اجتماعی با همکاری نزدیک در صدد فراهم آوردن این شرایط در کشور باشند.
سیفی با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران از طریق تهاجم فرهنگی و نرم و تبلیغ در زمینه پوشاک غربی، فرهنگ بومی کشور را مورد حمله قرار داده و در صدد تخریب آن هستند، گفت: باید با حمایت کامل از تولیدکنندگان داخلی از الگوهای ایرانی اسلامی بیشتری در طراحی پوشاک استفاده کرد.
امام جمعه محمدآباد در بخش مرکزی یزد نیز در این اجلاس اظهار داشت: لباسی که ما می‌پوشیم از نظر قرآن باید دارای چهار ویژگی باشد از جمله اینکه برهنگی را بپوشاند، افراد را از حوادث و گرفتاری‌ها مصونیت ببخشد، تجمل افراطی در لباس نباشد و از هرگونه تبلیغات شیطانی بپرهیزد.
حجت‌الاسلام سید کاظم مدرسی افزود: اخلاق صنفی یکی دیگر از موضوعات قابل بحث در بازار است که در داد و ستد بسیار مهم است.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه نگاه ما به بازار یک نگاه مادی شده است که این نگاه درستی نیست و باید این نگاه را با رعایت احکام دینی در بازار و داشتن اخلاق صنفی تعدیل کنیم.
در این اجلاس راهکارهای مربوط به عفاف و حجاب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول