اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل:

صدور ۴۴ هزار شناسنامه مکانیزه در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت:‌ در هفت ماهه گذشته 44 هزار و 528 جلد شناسنامه مکانیزه در این استان صادر شده است.

صدور ۴۴ هزار شناسنامه مکانیزه در اردبیل
عبدالله امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: تعهد ما تا پایان سال جاری صدور 40 هزار جلد شناسنامه بود که تاکنون موفق شدیم رقم فوق را صادر کنیم.
وی یادآور شد: در فروردین سال جاری هزار و 279 سند سجلی، در اردیبهشت ماه دو هزار و 38 جلد، در خرداد پنج هزار و 814 جلد، در تیر هفت هزار و 679 جلد، مرداد ماه 9 هزار و 970 جلد، در شهریور هشت هزار و 16 جلد و در مهر ماه نیز 9 هزار و 390 جلد شناسنامه تعویض و  مکانیزه شد.
این مسئول سیاست کلی سازمان را در این راستا یادآور شد و بیان داشت: افرادی که برای تعویض شناسنامه، عکس‌دار کردن، دریافت المثنی، تغییر نام، حذف پسوند و غیره به این سازمان مراجعه کرده‌اند، شناسنامه آنها تغییر و تبدیل به مکانیزه شده است.
مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح آرشیو الکترونیکی در استان خبر داد و افزود: به عنوان منطقه پایلوت شهر نیر را برای این طرح انتخاب کردیم که در اسفند سال گذشته موفق به اجرای این طرح در استان شدیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر کار اجرای آرشیو الکترونیکی را در نیر، کوثر و خلخال تمام کرده‌ایم و با دو شهر بیله‌سوار و پارس‌آباد عقد قرارداد کرده و در شهرستان‌های گرمی، مشگین‌شهر و اردبیل این طرح را اجرایی خواهیم کرد.
وی به اهداف مهم اجرای پروژه آرشیو الکترونیک اشاره کرد و ابراز داشت: ضرورت مراجعه مکرر به اسناد سجلی برای ارائه خدمات، این اسناد را در معرض آسیب قرار داده است بنابراین ارائه راهکارهای لازم به منظور عدم نیاز به مراجعه پیوسته به اسناد مکتوب از یک سو و امکان احیای اسناد در صورت از بین رفتن از سوی دیگر از اهداف مهم اجرای این طرح است.
مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل همچنین یادآور شد: جهت‌گیری سازمان ثبت احوال در ارائه بخشی از خدمات هویتی روی بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین ضرورت مشاهده اسناد سجلی در ارائه بخشی از خدمات هویتی، الکترونیکی کردن این اسناد را به عنوان یک نیاز جدید مطرح کرده است.
امینی در پایان سخنان خود افزایش دسترسی، دقت، سهولت و سرعت در ارائه خدمات هویتی را از دیگر مقاصد راه‌اندازی آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی اعلام کرد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول