اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی خرمشهر خواستار شد:

پرداخت مطالبات تجار و بازرگانان مرز شلمچه

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی خرمشهر خواستار پرداخت مطالبات و ارائه جواز صادراتی تجار و بازرگانان مرز شلمچه از مسئولان شد.

پرداخت مطالبات تجار و بازرگانان مرز شلمچه
ماجد مطوریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: با توجه به مسدود بودن مرز چذابه، مبادلات تجاری همچنان از مرز شلمچه انجام می‌شود.
وی افزود: در این راستا موج تجارت به سوی مرز شلمچه سرازیر شده و این مرز همچنان به صادرات کالا با رشد قابل توجهی در حال فعالیت است.
عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی خرمشهر با اشاره به بیشترین میزان کالاهای صادراتی از مرز شلمچه بیان کرد: صادرات در همه بخش‌ها فعال بوده اما مصالح ساختمانی، آهن‌آلات و همچنین تره‌بار بیشترین میزان صادرات را در این بخش به خود اختصاص داده است.
وی با تکذیب سخن کنسولگری عراق مبنی بر عدم انجام مبادلات تجاری از مرز شلمچه اضافه کرد: تنها عبور انفرادی زوار از مرز شلمچه انجام نمی‌شود که این امر نیز با رایزنی و اقدامات در حال بررسی در آینده نه چندان دور انجام خواهد شد.
به گفته مطوریان زیرساخت موجود در مرز شلمچه بسیار آماده و مهیا بوده و به همین دلیل به‌زودی شاهد افزایش بیش از پیش مبادلات تجاری از این مرز خواهیم بود.
وی ادامه داد: تنها مشکلی که هم‌اکنون بازرگانان و تاجران مرز شلمچه با آن مواجه هستند، شایعات مبنی بر عدم پرداخت مطالبات و عدم ارائه جواز صادراتی به آنها است.
عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی خرمشهر با اشاره به اینکه این مطالبات مربوط به سال‌های 89 و 90 بوده گفت: این موضوع آنها را نسبت به امر تجارت سردرگم و دلسرد کرده است.
وی عنوان کرد: امیدواریم موارد شنیده شده فقط در حد شایعه بوده و به‌زودی در راستای رونق اقتصادی هر چه بیشتر منطقه و افزایش مبادلات تجاری از این مرز مطالبات آنها پرداخت شود.
مطوریان در پایان گفت: ارتقای سطح تجاری و پیشرفت و شکوفایی منطقه ارتباط مستقیم با نحوه عملکرد مسئولان دارد که این امر باید مورد توجه مسئولان مرتبط قرار گیرد.
انتهای پیام/غ30
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول