اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ارشاد مشهد خبر داد:

جمع‌آوری 37 هزار لوح فشرده غیرمجاز در مشهد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس از جمع‌آوری 37 هزار حلقه لوح فشرده (cd) خبرداد.

جمع‌آوری 37 هزار لوح فشرده غیرمجاز در مشهد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد، محمد کاظم دبیری در جلسه شورای هماهنگی و نظارت بر عرضه محصولات سمعی و بصری و نمایش خانگی مشهد اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 37 هزارو 412 حلقه لوح فشرده از سطح شهر مشهد جمع‌آوری شده است.
وی تصریح کرد: از میان سی‌دی‌های جمع‌آوری شده که مورد بازبینی قرار گرفته 18 هزار و 757 مورد لوح فشرده غیرمجاز 10 هزار و 549 عدد لوح فشرده مبتذل بوده است.
وی ادامه داد: 8 هزار و 106 عدد لوح فشرده مستهجن و نیز 57 عدد دستگاه رایانه و 26 مورد گوشی تلفن همراه از متخلفان جمع‌آوری و مورد بازدید قرار گرفته است.
وی با تاکید بر افزایش نظارت در بخش های فرهنگی و هنری گفت: بالغ بر دو سال است که این اداره به طور ضربتی طرح جمع آوری را به صورت هفتگی انجام می‌دهد که به دستاوردهای خوبی دست یافته که البته فرهنگ سازی در راستای پیشگیری زمان بر است.
وی اضافه کرد: در طرح مذکور سی‌دی‌های مستهچن و مبتذل و نیز سی‌دی‌های کپی مانند سال‌های گذشته از مراکز عرضه محصولات فرهنگی و بساطی‌های سطح شهر جمع آوری و اعمال قانون انجام می‌شود.
دبیری درباره نحوه مجازات متخلفان گفت: بر اساس قانون نحوه مجازات اشخاصی که در امور سمعی و بصری فعالیت‌های غیر مجاز هر شخص حقیقی یا حقوقی که مبادرت به هرگونه اعمالی برای معرفی آثار سمعی و بصری غیر مجاز به جای آثار مجاز نماید و یا با تکثیر بدون مجوزآثار مجاز موجب تضییع حقوق صاحبان اثر شود، اعم از جعل برچسب رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی الصاق شده بر روی نوار و لوح‌های فشرده صوتی و تصویری (cd )  و یا تعویض نوار یا محتوای داخل کاست نوار دارای برچسب و نظایر آن برحسب مورد علاوه بر مجازات جعل و پرداخت خسارت وارده در جایی که تضییع حق موجب خسارت مالی است.
وی تاکید کرد: در صورت مطالبه صاحبان اثر خسارت وارده را جبران می کند و در هر حال به جریمه نقدی از دو میلیون ریال تا بیست میلیون ریال محکوم می‌شود.
دبیری افزود: افرادی که برای خرید سی‌دی اصلی به فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی و هنری و نمایش خانگی  مراجعه می‌کنند باید به برچسب سی‌دی‌ها شماره ثبت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روی آن توجه داشته باشند و از کرایه سی‌دی‌های رایتی خودداری کنند.
انتهای پیام/ر30          
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول