اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر و کارشناس برنامه‎های تلویزیون و سینما:

فیلم‌سازان دروازه‎بانان جامعه‎ هستند

خبرگزاری فارس: یک پژوهشگر و کارشناس برنامه‎های تلویزیون و سینما گفت: اصحاب رسانه باید مسیری را پیش گیرند که سلامت و صلاح جامعه و افراد همبستگی بین اجزای جامعه را در پی داشته باشد و بدین منظور اصحاب رسانه از جمله فیلم‌سازان دروازه‎بانان جامعه محسوب می‌شوند.

فیلم‌سازان دروازه‎بانان جامعه‎ هستند
میترا میر رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: رسانه‎ها با توجه به توانمندی‎ها یکی از عوامل بسیار مهم دگرگونی ارزش‎ها، باورها و معیارهای ملی هستند.
وی افزود: این رسانه‎ها قادرند با برنامه‎ریزی‎های دقیق و کنترل شده، اندیشه‎های مردم یک جامعه را شکل دهند و رفتار آنان را به صورت دلخواه سمت و سو دهند و این امر در دنیای امروز که گروه‎های اولیه جای خود را به گروه‎های ثانویه داده‎اند و روابط عاطفی و چهره به چهره رنگ باخته‎اند، بسیار ملموس بوده و مردم بیش از پیش تحت تأثیر رسانه‎های جمعی قرار دارند.
یک پژوهشگر و کارشناس برنامه‎های تلویزیون و سینما با اشاره به اینکه این امر موجب سنگین شدن مسئولیت رسانه‎ها و صاحبان و گردانندگان آن می‎شود، ادامه داد: صاحبان رسانه دروازه‌بانان جامعه‎اند و دروازه‌‌بانان که در سراسر شبکه‎های خبری جای می‎گیرند، شامل خبرنگارانی که باید در شرایط حساس تصمیم بگیرند و اینکه در جریان یک حادثه خاص کدام قسمت را متبلور سازند.
وی همچنین تولیدکنندگان و فیلم‌سازان را حافظان جامعه دانست و افزود: فیلم‌سازان نیز باید تصمیم بگیرند از کدام صحنه تصویربرداری کرده و فیلم بسازند، کتاب فروشان نیز باید تصمیم بگیرند کدام کتاب را برای فروش عرضه کنند، معلمان باید تصمیم بگیرند کدام کتاب و یا مرجع را درسی آموزش دهند.
میر رضایی اظهار داشت: اصحاب رسانه باید مسیری را پیش گیرند که به سلامت و صلاح جامعه و افراد آن منتهی شود و حراست از محیط و همبستگی بین اجزای جامعه و انتقال میراث اجتماعی از نسلی به نسل دیگر از جمله وظایف آنها است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول