اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس دانش‌آموزی کشور:

شورای دانش‌آموزی نماد مشارکت و همفکری دانش‌آموزان است

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس دانش‌آموزی کشور شورای دانش‌آموزی را نماد مشارکت، همفکری و مسئولیت پذیری دانش‌آموزان در آموزش و پرورش دانست.

شورای دانش‌آموزی نماد مشارکت و همفکری دانش‌آموزان است
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی شاهرخی ظهر امروز در مراسم انتخابات شوراهای دانش‌آموزی استان مرکزی در دبیرستان دخترانه شاهد زینب کبری(س) اراک اظهار داشت: تشکیل شوراهای دانش‌آموزی در مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان و ایجاد انگیزه در بین آنان برای فردایی بهتر نقش بسیار موثری دارد که در کشور به آن توجه ویژه‌ای شده است.
وی ادامه داد: همچنین تشکیل شوراهای دانش‌آموزی، دانش‌آموزان را برای اداره کشور در آینده آماده می‌سازد که این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.  
رئیس مجلس دانش‌آموزی کشور با اشاره به برگزاری نشست‌های مجلس دانش‌آموزی با هیئت دولت تصریح کرد: در این نشست‌ها که در هیچ نقطه‌ای از کشورهای دنیا برگزار نمی‌شود، مصوبات بسیار خوبی به تصویب می‌رسد که آثار بسیار ارزشمندی به همراه دارد.
شاهرخی تاکید کرد: با تشکیل این شورا زمینه استفاده از توان و تفکر جوانان و دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف آموزش و پرورش فراهم شده که این مهم یکی از دلایل شکل‌گیری این نشست‌ها بوده است.
وی با اشاره به اهمیت موضوع ولایت‌مداری در مجلس دانش‌آموزی گفت: به منظور تعیین و تشریح این موضوع در مجلس، کمیسیون ویژه‌‌ای تشکیل خواهد شد و به بررسی این موضوع خواهد پرداخت.
رئیس مجلس دانش‌آموزی کشور با تاکید بر اینکه مجلس دانش‌آموزی ایران از برترین مجالس دنیا است، ادامه داد: نمایندگانی که در این دوره انتخاب می‌شوند باید تمام توان و تلاش خود را برای اجرای هر چه بهتر برنامه‌های مجلس دانش‌آموزی به کار ببندند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز با اشاره به نقش و جایگاه دانش‌آموزان در نظام آموزشی گفت: آموزش و پرورش تنها به فکر آموزش دانش‌آموزان نیست، بلکه به پرورش و آموزش مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان نیز توجه ویژه‌ای دارد.
سیف‌الله کریم‌زاده عنوان کرد: شوراهای دانش‌آموزی یک دوره مهارت آموزی هستند که دانش‌آموزان با شرکت در این دوره‌ها با مسئولیت پذیری، ایفای نقش و مهارت‌آموزی آشنا می‌شوند.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی در 1653 واحد آموزشی استان اذعان داشت:  تعداد داوطلبان عضویت در این شوراها 27 هزار نفر است که از این بین 9 هزار دانش‌آموز انتخاب خواهند شد.
به گفته وی تشکیل شورای مشورتی مشاوران جوان دانش‌آموزی و تشکیل مجلس دانش‌آموزی از مهم‌ترین دستاوردهای شوراهای دانش‌آموزی است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول