اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل خبر داد:

اختصاص 2.5 میلیارد تومان برای تجهیز مدارس اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از اختصاص 2.5 میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی برای تجهیز و هوشمند‌سازی مدارس خبر داد.

اختصاص 2.5 میلیارد تومان برای تجهیز مدارس اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از نخستین نمایشگاه هوشمند‌سازی مدارس و افتتاح همزمان 300 مدرسه هوشمند در اردبیل اظهار داشت: در سفر هیئت دولت به استان اردبیل، وزیر اندیشمند آموزش و پرورش یک میلیارد تومان اعتبار برای هوشمند‌سازی مدارس اختصاص داده است.
وی با اشاره به ضرورت تخصیص 20 درصد اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش برای خرید تجهیزات و امکانات مورد نیاز مدارس، خاطرنشان کرد: در این ارتباط 1.5 میلیارد تومان از اعتبارات استانی به این امر اختصاص یافته که تلاش می‌کنیم تمام واحدهای آموزشی را با اولویت هنرستان‌ها تجهیز و راه‌اندازی کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه ضرورت فرهنگ‌سازی مناسب و ایجاد بسترهای مورد نیاز برای هوشمند‌سازی مدارس و جلب مشارکت اولیا و دستگاه‌های ذی‌ربط را یادآور شد.
محمودزاده خاطرنشان کرد: ‌نباید مدیران، معاونان و معلمان مدارس ما نسبت به این امر بی‌تفاوت باشند چرا که در عصر پیشرفت و فناوری‌های جدید، تنها راه و چاره در ارتقای شاخص‌ها، توجه به این اصول و مبانی زیربنایی است.
این مسئول ابراز داشت: امسال با اجرای طرح‌هایی چون قطب‌بندی، برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی، هوشمند‌سازی مدارس و برخی برنامه‌ریزی‌های کلان تلاش می‌کنیم نقشه راه دقیق و عقلانی را در حوزه آموزش و پرورش طراحی کنیم تا مبادا در آینده دچار غفلت و یا سرگردانی شویم.
وی به پنج رکن هوشمند‌سازی مدارس اشاره کرد و افزود:‌ مدیران و مسئولان باید پیگیر تهیه تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مدارس خود باشند.
محمودزاده بیان داشت: قرار است تمام مدارس به کامپیوتر، پروژکتور، کارگاه رایانه و شبکه‌های محلی و دسترسی به اینترانت ملی مجهز بوده و از این مزایا استفاده کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان اظهار داشت: نباید به داشتن میز و صندلی ساده و تدریس سنتی اکتفا کنیم چرا که مدارس باید به محتوای چند رسانه‌ای و نرم‌افزارهای جدید مجهز باشند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول