اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی رباط کریم اعلام کرد:

برگزاری ده‌ها برنامه فرهنگی در هفته کتاب

خبرگزاری فارس: رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان رباط کریم از برگزاری ده‌ها برنامه فرهنگی به مناسبت هفته کتاب در این شهرستان خبر داد.

برگزاری ده‌ها برنامه فرهنگی در هفته کتاب
به گزارش خبرگزاری فارس از رباط کریم، رضا صفایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مهم‌ترین اقدامی است که امروز باید از سوی نهادهای ذی‌ربط انجام شود.
وی ادامه داد: متأسفانه امروز نوجوانان و جوانان ایرانی کمترین زمان را صرف مطالعه کتاب کرده و این امر می‌تواند در پیشرفت علمی جوانان تأثیرات منفی داشته باشد.
این مسئول افزود: باید به گونه‌ای عمل کرد که هر جوان و نوجوان ایرانی کتابخانه‌ای کوچک را در منزل خود داشته باشد و با تقویت فرهنگ کتابخوانی خرید کتاب را یکی از کالاهای مورد نیاز خانواده‌ها کرد.
وی افزود: خواندن کتاب‌های درسی به تنهایی نمی‌تواند تأثیرگذار باشد بلکه استفاده از منابع دیگر در توسعه و پیشرفت علمی بسیار مهم است.
صفایی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: به منظور تحقق اهداف مورد نظر و رسیدن به استانداردهای لازم در زمینه کتابخوانی امسال بیش از ده‌ها برنامه فرهنگی در این شهرستان تدارک دیده شده است که امیدواریم برگزاری این برنامه‌ها و نشست‌ها مرحله‌ای جدید به سمت ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین جوانان و نوجوانان منطقه باشد.
به گفته وی نوزدهمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی از 21 آبان ماه جاری آغاز می‌شود.
صفایی شاداب سازی کتابخانه‌های عمومی را گامی مهم در جهت ترویج فرهنگ مطالعه کتاب عنوان کرد و افزود: در این راستا و همزمان با این هفته طرح شاداب سازی کتابخانه‌های عمومی در شهرستان آغاز می‌شود.
وی تقدیر از کتابداران و معرفی نفرات برتر کنکور دانشگاه و اعضای نمونه انجمن کتابخانه‌ها را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.
این مسئول در ادامه سخنان خود اظهار داشت: به منظور ترغیب و تشویق بیشتر جوانان و نوجوانان این شهرستان به مطالعه کتاب، ‌همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی از اعضای فعال، شاخص و دائمی کتابخانه‌های عمومی تقدیر خواهد شد و به آنان جوایزی اهدا می‌شود.
صفایی ثبت نام رایگان و‌ برپایی نمایشگاه و فروشگاه کتاب را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در این شهرستان عنوان کرد.
رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان رباط کریم در ادامه همچنین از اجرای طرح اهدای کتاب توسط مردم به کتابخانه‌های عمومی خبر داد.
وی در پایان گفت: اهمیت مطالعه کتاب باید از کودکی برای فرزندانمان بازگو شود تا آنان در بزرگسالی با این فرهنگ عجین شده و خواندن و مطالعه کتاب را جزیی مهم از زندگی خود بدانند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول