اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌ علمیه استان قم:

خدمت در حوزه زیر لوای مراجع عظام معنا پیدا می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: حوزه اگر زیر لوای مراجع عظام خدمتگزاری کند، برنده است و در غیر این صورت قطعاً بازنده خواهد بود.

خدمت در حوزه زیر لوای مراجع عظام معنا پیدا می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال در دیدار مدیر و معاونان حوزه علمیه استان قم با آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی، با ارائه گزارشی از روند تحولات جدید در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه اظهار کرد: از یک سال قبل شورای عالی حوزه تصمیم گرفت، حوزه‌های علمیه استان‌ها را علمای بلاد اداره کنند و برای این امر در هر استانی شوراهای استانی تشکیل شود و آنان مدیر حوزه استان را انتخاب کنند، بر این اساس با توجه به موقعیت ممتاز حوزه علمیه قم، همان اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه با حفظ سمت، شورای عالی قم را نیز تشکیل می‌دهند و فردی را به عنوان مدیر انتخاب می‌کنند تا امور حوزه قم را پیگیری کند.
مدیر حوزه‌ علمیه استان قم افزود: از آنجایی که حوزه علمیه قم پیشانی و مرکز ثقل حوزه‌های علمیه تشیع است، اقتضا می‌کند مدیریت آن در مقام ثبوت و اثبات در حد تناسب حوزه باشد؛ بنابراین در همه صحنه‌های بروز و ظهور و مسائل کلان، شخص آیت‌الله مقتدایی تصمیم‌گیر هستند و سایرین نیز در عرصه امور اجرایی خدمت می‌کنند.
وی ادامه داد: استقرار مدیریت حوزه علمیه استان قم نه تنها نیروی انسانی را به مجموعه اداری حوزه اضافه نکرد، بلکه منجر به چابک شدن آن شده است.  
‌فرخ‌فال خاطرنشان کرد: در آستانه استقرار کامل مدیریت حوزه علمیه استان قم در مدرسه دارالشفا هستیم تا با اصلاح پراکندگی بخش‌های مختلف، طلاب و فضلا برای مراجعه و پیگیری امور خود کمتر دچار زحمت و سختی شوند.
وی در ادامه با اشاره به لغو طرح استاد محوری عنوان کرد: کارگروهی متشکل از اعضای شورای عالی حوزه، معاونت‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و جمعی از اساتید تشکیل شد که با برگزاری جلسات متعدد، طرح جدیدی تدوین و پیش‌نویس آن به محضر مراجع عظام ارائه شد.
‌فرخ‌فال با اشاره به برخی از مهم‌ترین محورهای طرح جدید گفت: در این طرح استقلال حوزه مورد توجه جدی قرار گرفته است، همچنین استقلال دروس سطوح عالی حوزه، برگزاری امتحانات و برنامه‌ها بدون جاذبه‌های مادی و نظام بخشیدن به شرکت فعال و متقن طلاب در دروس گنجانده شده است.
وی خاطرنشان کرد: مدیریت حوزه علمیه استان قم معتقد است اگر زیر لوای مراجع عظام به سربازان امام عصر‌(عج) خدمت کند، برنده است و در غیر این صورت قطعاً بازنده خواهد بود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول