اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره ورزش و جوانان کردستان اعلام کرد:

افزایش 25 درصدی اعتبارات امسال ورزش کردستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل اداره ورزش و جوانان کردستان از افزایش 25 درصدی اعتبارات امسال ورزش این استان در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: تحقق این موضوع نشان از توجه مسئولان به امر توسعه ورزش کردستان است.

افزایش 25 درصدی اعتبارات امسال ورزش کردستان
فرهاد عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: با توجه به استانداردهای ورزشی، باید پنج درصد از جمعیت استان کردستان زیرپوشش بیمه‌‌ ورزشی باشند که متأسفانه این امر هنوز در استان تحقق نیافته است.
وی در ادامه به میزان اعتبارات اختصاص یافته به ورزش استان اشاره و خاطرنشان کرد: اعتبارات سال گذشته بیش از 65 میلیارد ریال بود اما درسال جاری با رشد 25 درصدی این میزان به بیش از 84 میلیارد ریال رسیده و تاکنون بیش از 6 میلیارد ریال آن اختصاص یافته است.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان به توان ورزشکاران استان اشاره کرد و افزود: ورزشکاران با ایجاد توانمندی و قابلیت بیشتر آمادگی جسمانی از جمله سرعت، قدرت و انعطاف‌پذیری زمینه کسب سکوهای افتخار را دارند و این برای ورزشکاران کردستانی دور از انتظار نیست.
به گفته عبداللهی، آموزش و پرورش یکی از پایه‌های اصلی جذب و پیشرفت ورزش در کشور است که می‌تواند در بین سنین پایه ورزش را شکل‌ دهد.
وی در ادامه نقش دانشگاه‌ها در توسعه ورزش را یادآور شد و گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند در بعد علمی کردن ورزش نقش موثری در توسعه و تعمیق آن داشته باشند.
عبدالهی یادآورشد: در راستای توسعه ورزش همگانی نسبت به ورزش قهرمانی اقدامات مطلوبی انجام شده است و برای پیشبرد این هدف برنامه‌های مناسب و مطلوبی با همکاری استانداری کردستان در نظر گرفته شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان افزود: یکی از شاخصه‌های ورزشی ایجاد نشاط، شادابی و سلامتی است و برای فراگیر کردن این امر نیازمند تامین اعتبارات بیشتر خواهیم بود.
عبدالهی در ادامه سخنان خود افزود: رسانه‌ها بخش بسیار مهم و سازنده در راستای توسعه، پیشرفت و گسترش ورزش هستند که همواره با انعکاس کاستی‌ها به عنوان کارشناسان واقعی ما را در زمینه پیشبرد اهداف یاری کرده‌اند.
 وی در پایان به حضور ورزشکاران ده رشته ورزشی در لیگ برتر اشاره کرد و گفت: این نشان دهنده انگیزه و پیشرفت ورزشکاران و ورزش کردستان است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول